Monday, April 27, 2009

SOMMAR + NYC = SANT

Lördag i Central Park med Raisa och Linus. It was too hot!! Så hett att jag fick ta en paus på 5th ave i affärer med AC för att coola ner mig.

Folktätt i Central Park

Yoghurtglass från Yoghurtland. I kön fyller man på sin kopp med vad man vill. Steg 1: välj från 15 olika frozen yoghurt-smaker. Steg 2: välj topping från alla sorters bär, godisar, nötter m.m. Steg 3: väg koppen och betala per oz. Min till vänster med vanilj och cookie-yoghurt, blåbär, hallon, björnbär och cookie dough-klumpar. MUUUMS!!

sommar = färger!

Någon som gillar att trotsa

Vandring downtown

Nedräkningstavla till International hot dog eating contest på Coney Island

Sunday afternoon on Coney Island

Coney Island beach
Pariserhjul på Coney Island

Söndagsvandring i SOHO

Det blommar i stan!

East Village



Bilder säger ju mer än 1000 ord men några extra ord måste jag lägga till för att täcka helgens härliga händelser. Fredag kväll spenderade jag med Bella. Vi tog ett glas vin på Grand Hotel i Soho, satt och hängde på Dunkin Donuts och bara gick ute i det fria. Lördag i Central Park såg jag Whitney Port IGEN! Hon och jag, vandrandes ensamma, blickar utbyttes... jag är nog lite kär i henne. *fnizzz*. Sen... för er som inte vet så ligger Coney Island långt ut i Brooklyn nära där JFK ligger om det säger er något. Ett enda stort nöjesfält i 60, 70-talsstil med den största mix av människor jag någonsin sett. Mycket tatueringsstudios och lite hör-du-inte-hemma-någon-annanstans-är-det-här-du-ska-bo-känsla. Som New Yorks egna Venice Beach typ!

Sista grej bara: lördag kväll kl 22 var det 27 grader...

Någon som gärna lämnar det såkallade sommarvädret hemma och kommer hit? ;)

4 comments:

mamma said...

Åh vilka härliga bilder!!
Jo vi lämnar snart det sk. sommarvädret och kommer till dig..Det får gärna vara lite svalare då.. Nu måste jag gå ut med Minus och sedan till jobbet..puss

Ella said...

JAG VILL!!! ooh du verkar ha det helt underbart! :) Hoppas allt är bra med dig?

pusskram Ella

ella said...

JAG VILL!!! ooh du verkar ha det helt underbart! :) Hoppas allt är bra med dig?

pusskram Ella

Julia said...

Du verkar ha det helt underbart Johanna! :) Du har inte hemlängtan längre, eller? Vi ses till sommaren.