Tuesday, April 28, 2009

HOT HOT HOT!

Väderfixerade som vi svenskar är ska jag tala om för er en liden, liiiden sak. Idag var det 33 GRADER!! Jag la mig i solen en halvtimme 10 i morse men klarade bara 30 minuter. Så jag drog solstolen till skuggan, somna till lite och vaknade upp med ett helt blött hårfäste (jag är normalt ingen svettare då ska ni veta).

Smarta som mina värdföräldrar är så har de stängt av AC-systemet. Innan sprutade det ut varm luft men de verkar tro att det kommer fortsätta göra det om man inte stänger av det. Men de har ett sånt system som reglerar sig efter vilken temp man vill ha och sprutar ut kall eller varm luft beroende på om det är varmt eller svalt i huset. Så de kunde ju bara haft kvar samma inställning så skulle AC:n anpassa sig själv! Så idag har jag varit i huset i 28 graders värme. MYS!!

Klockan är nu 23 och jag kom precis hem efter en fika med Raisa och det är 23 grader ute! Fatta sköööönt! Men imorgon och en vecka framåt kommer tempen bara ligga runt 20 grader. Men det ska bli skönt för jag är helt matt av denna värmen.

Men aaaa... Raisa och jag snackade med min värdfamiljs städerska igår och hon bara "Det här är INGENTING jämfört med hur varmt det är när det verkligen är sommar". PALLA!

Okej, gonatt!

0 comments: