Thursday, April 23, 2009

Here comes the sun


Jag har 6 stycken färdiginlagda radiokanaler i min bil och de man mest lyssnar på är USA:s motsvarighet till RIX FM och NRJ och sådana kanaler. Man trodde ju ändå att det skulle va lite mer snurr på låtarna här i USA än hemma, för hemma tröttnade jag på alla låtar. Men här, ja då hör man Pink, Kelly Clarkson, The Fray och Lady Gaga en sisådär 10 gånger vardera varje dag. Jag är så trött på dem!

Så när jag satte igång en av mina två "gamlings"-kanaler idag när vi körde till skolan och "Here comes the sun" kom på blev man ändå lite glad. Låten var så passande och den kom igång sådär perfekt när solen träffade framrutan.

Under förmiddan låg Raisa och jag och solade i min backyard. Det var lite kyligt idag, men imorgon slår värmen till. Då blir det bikinisolning för hela slanten!

ÅH vad sol och värme gör en glad, det är helt otroligt.

BTW: jag är jättenyttig nu! Pratade med Emilia i måndags och vi var så trötta på krängeriet av sötsaker så vi bestämde att vi skulle ringas igen på fredag och fram tills dess skulle vi inte röra något som har något med sött att göra överhuvudtaget. Så förutom att jag klarat det hitintills äter jag även sallad och hårdkokta ägg och havregrynsgröt. Mitt snack som innan kanske var Oreos är nu ersatt med mandlar. DET NI!

2 comments:

mamma said...

Here comes the sun .....till helgen ska det bli sommarvärme!!
För Minus del betyder det fästinghalsband på!!
Ska träffa Janne och Cecilia för lite Antibes-snack på söndag..
Annars inget nytt.Puss puss

Marie said...

Hej Johanna! Härligt med sommarvärme, vi ska också få sådär supervarmt i Boston :) Blir nog till att försöka hitta en strand tror jag.

Idag har vi varit i USA i 200 dagar! Helt galet ju :D