Wednesday, April 22, 2009

Min dag idag denna jordklotets dag

Idag är det ju Earth Day vilket jag hoppas får folk att tänka till lite extra. Speciellt amerikanarna. VISSTE NI att hade hela världens befolkning konsumerat bränsle och skräpat ner överlag så mycket som amerikanarna gör hade vi behövt resurser från TRE jordklot för att klara av avfallet. Världens ledande land, jovisst, men så visst brighta är de inte.


T.ex. en normal amerikansk familj använder plastmuggar istället för glas vilket resulterar i cirka 3 muggar per person per dag = 12 muggar per familj och dag = 4380 muggar per år. Nu är detta alltså verkligen vanligt! Familjer bunkrar upp med de klassiska röda muggarna varje vecka, det är lika "viktigt" som att alltid ha ett par liter mjölk hemma.

Annars idag har jag tagit en mini-prommis med Raisa på The Cove, träffat upp Linda och Frida (en svensk som bor 25 min härifrån som vi träffa första gången igår!) och shoppat massa på Forever21 för min förmögenhet till lön. Haha kände att jag fick ta och belöna mig själv för förra veckans jobb.

Ikväll jobbar jag 3 timmar extra så jag har tagit det rätt lugnt med pojkarna. Annars är dagsschemat ganska så kompakt eller hur man säger. Åker man iväg till en playdate 10 min sent gör det att vi kommer hem lite senare vilket gör att vi äter senare = jag slutar senare. Men idag stack vi till jude-centret och var där länge. Pga Earth Day var National Geographics där och visade upp bebis-aligator, chinchillor, grodor och en pyton.

Saar vi!

1 comments:

Yogg said...

Toddi, vi måste Skype:a snart. Hör av dig när du kan, så ska jag försöka vara där. Sköt om dig där borta, din lilla buse! ;) Puss från Stockholm