Saturday, February 14, 2009

I'm here to stay

New York, oh New York. Jag älskar dig!

Vilken kväll igår! Tog tåget in igår med weekendbag, handbag och reseväska på 16 kilo. Inte lätt för en liten tjej. Men jag klarar allt ;)

Tog mitt pick och pack mot subwayn vid Bryant Park. Tälten där för Fashion Week stod uppställda och det dunkade hög musik ut mot gatorna. Fick en sjuuk uppenbarelse när jag gick där och ner mot subwayn. Det bara brände till inom mig och jag blev helt tårögd. Det bara kom upp för mig att en dag SKA jag vara en del av den världen, jag SKA bo i New York och från och med nu SKA jag börja tänka smart för att bygga en karriär. Det var så överväldigande att jag seriöst fällde några tårar ståendes där helt själv med min packning.

Låter jättelustigt och kul kanske men ni fattar inte hur mycket jag bara älskar New York. Jag älskar allt som har med mode att göra med och jag tänkte, varför skulle jag INTE kunna ta mig hit? Allt är möjligt.

Aja nog med det. Det blev 3 kändisspottings igårkväll med. Först såg jag Penelope från Gossip Girl. Hon såg jättesöt ut.

Väl i Brooklyn gick jag och Sanna till Malin och förade lite. Där träffa jag på Bella som också är au pair i Brooklyn och som gick ut året före mig på Procce! Det är så sjukt när man träffar procivitaselever som man inte tagit i hand med tidigare. Man har aldrig hälsat på varandra men man har ändå sett varandra 100 gånger i skolan. Det är så trevligt då att man ger varandra en kram som vi gjorde, haha!

Efter det drog vi till Webster Hall som hade en 100 meter lång kö. Vi ställde oss lite fult nära entrén, jag vänder mig om och vem står inte där? Jo BUSY P! Jag petar på Malin och Sanna "där är Busy P!", vi tittar bakom honom och vem står inte där? Jo Xavier de Rosnay! Lille Xavier, för det var han. Liten liten påg. Ingen reagerad dock att de stod där, men vi bara hängde där en meter från dem. Malin tog på Busy P. Haha!

Där inne var nog 50% fransmän, men inget fel på det inte! Asså varför ska killar hemma vara såååå töntiga? Nu vill jag inte skryta eller så men säkert en 5, 6 stycken kom fram till mig och bara "Just want to tell you that you're so beautiful!". De är inte sliskiga eller nåt sånt heller, de vill bara säga det. Alla är så öppna här och frågar vart man kommer ifrån och snackar och har sig. Hemma kan en kille tänka att "Oh den tjejen var ju söt". Då väljer han ett av två alternativ. 1. Är han tillräckligt full kommer han fram till tjejen och är allmänt äcklig och sliskig. Eller 2. Han blir extremt tillknäppt, står spänt och hänger med sina polare, vägrar titta till ens håll och har den töntigaste uppsynen att han tror han är nåt. Jo men det är ju så attraktivt! Killar hemma kan inte bara gå fram och prata. De kan bara inte. Tjejer hemma är de som oftast tar första steget. Här i New York är killarna mer old fashioned och uppvaktar en.

Efter det drog vi till Cain där The City bland annat spelats in. Jag visade mitt svenska leg och kom in. Jaha? Där var det fullt ös och i taxin dit fick jag en stor släng trötthet att jag var lite sådär lugn väl inne på Cain. Men precis vid stängning kom jag igång. Jag träffa en köpenhamnare som jag snacka lite danska med. Blev så nöjd över min fråga "Sa vae laver do i Neu Yorkö?" haha. Lustigt att man inte känner någon i Kph, men så träffar man på en i New York. Bra kontakt att ha i sommar om man vill fly Hbg för ett tag :P

Sen åkte vi hem till lilla BK, eller lilla, här bor 2,5 million människor.

Vaknade 1:30 idag, åt go frulle med bagels, jucie, te och oat meal. Kommer räcka långt ända fram tills vår valentines middag ikväll med VÅR dejt Danne. Haha sicken pimp. Det kommer bli kul.

Hoppas ni alla får er en puss idag.

PUSS

0 comments: