Saturday, January 10, 2009

This weekend

Åkte in till ett iiiskallt New York igår för att träffa Sanna. Vi gick i våra affärer och gick bland annat förbi lägenheten där Heath Ledger bodde och senare dog i. Usch så hemskt det är när unga och begåvade personer dör. Lite läskigt var det att "se" något så nära som tidigare kändes så långt borta hemma i Sverige. Om 11 dagar var det ett år sedan han dog där av en överdos.

Lite småsorgsna gick vi därifrån och gick vidare i Soho och kollade rundor. Sen gick tiden snabbt som attan och jag var tvungen att åka hem för att börja jobba för andra helgen i rad...

Det hade snöat i New York, men knappt en halv centimeter fick fäste på marken. Men när jag väl kom till Stamford var det värsta winter wonderland. Körde i 10-15 mph hem från stationen vilket är ca 16-22 kmh! Ändå så slirade jag flera gånger! Lite obehagligt, men jag klarar allt vettni! hehe..

Igår natt sov jag bara 5 timmar av någon anledning så inatt sov jag helt underbart från halv ett till kvart över ett på dagen. Det var dock inga skrikande ungar eller något alarm som väckte mig utan istället vaknade jag av att ett buller satte igång på min toa och ökade och ökade och dånade till slut. Skitsnabb spriner jag in, ser att skitigt vatten pumpas upp ur min toalett och skvätter ut över golvet plus att det är 5 centimeter lika smutsigt vatten i min dusch. ÖH! På med kläder och linser och snabbt upp för att berätta för min värdmamma. Hon kom ner och stängde av pumpen. Så nu är det lugnt där, men allt skit ligger fortfarande kvar i duschen och toan. Rörmokaren kommer imorgon och fixar. Men det är visst något fel på pumpen i och med snön så det var liksom inte jag som satt igång något. Men såklart får jag ta skiten för att mitt rum ligger bredvid pumpen. MMM MYS!!!!

Efter frukosten gick jag ut på promenad i det snöiga och underbara vädret med strålande sol. Gick mest i skogen och var ute en timme! Så härligt det var! Får såå lite luft här om dagarna sen jag kom hit. Man kör ju bara! Finns inte ens trottoarer. Gick t.ex. en bit ute på vägen idag och det finns ingenstans att gå utan det är bara att hoppas på att bilarna inte kör på en.

Kom att tänka på konstiga människor nu igen. Såg en drös knäppisar igår igen. När jag väntade på Sanna kom en lite bohemisk man gåendes förbi med kvast släpandes efter honom. Jaaaha liksom? Typ som att det var hans hund han var ute och gick med. Ett par minuter efter när jag står och knappar på min mobil ropar en kille från sin bil: "Did yo friends ditch you?!", jag vände ryggen till och han bara "FUCKIN BLONDE!". Jaaaha! Män som ropar från sina bilar och vill att man ska åka iväg med dem, de finns nog i alla länder. Något jag har tänkt på länge är: finns det någon tjej i hela världen som någonsin bara "åh hej din sliskiga, feta jävel, ja men gud klart jag hänger med i din bil!"??? Sen såg jag en chippekvinna i 50-årsåldern som ladda värsta snorloskan mer och mer, högre och högre sen spotta in i en soptunna. MUMMA!

Nä, nu ska jag käka vidare på min skål fylld med jordgubbar, blåbär och björnbär!

CIAO


2 comments:

mamma said...

Hemma igen efter Antibes-resan..
Vädret kom ju förstås samma dag vi åkte hem..Då var det nästan sommar, men vi fick nägra goa dagar i alla fall med lite sol..
Idag började jobbet i vanlig takt..
Känns faktiskt skönt att komma igång igen.. Nu i kväll ska granen ner och kransen på dörren. Ljusslingorna tar jag ner i morgon.. Mormor ringde.. på torsdag ska vi förmodligen gå och se Australia..Vet inte om du har sett den? Nicole Kidman spelar
huvudrollen.. Vi skulle gå med Nelly eller Ellen och Helena (Agnetas syster).
Annars inget nytt som händer..
Tyvärr var det inbrott på vår gata i tisdags hos danskarna i 7:an. De var i danmark hela dagen och de tror att inbrottet har skett vid 7-tiden på kvällen (smycken och dator stals).
Läser din blogg varje dag. Det är det första jag gör när jag stiger upp ur sängen, Tycker att du får lite kommentarer, tyvärr, men det är nog många som läser i alla fall...Kram Mamma

Anonymous said...

Hej!
Håller med Eva, lite snålt med kommentarer när du är så duktigt och uppdaterar dina dagar i N.Y. Härlig underhållning för oss som läser.

Trist med inbrott i området. Läskigt.

Nu är vik tillbaka i Bcn igen, här är det underbart väder med upp emot 20 grader i solen. Sitter ute och lunchar om dagarna. Men förra veckan var här snö, även på stranden!! Det är ovanligt i Bcn!! Vädret skiftar snabbt. Precis som i N.Y!

Eva, hoppas ni har det bra hemma i Laröd. Med hälsning om ett underbart 2009 från oss här i Spanien. Hälsa Peter och Victoria. Kram/M