Friday, January 9, 2009

Samtal med syster

Victoria: Hur går det med pojkarna?
Jag: Jodå det går bra.
Victoria: Är de roliga att ta hand om?
Jag: Ibland, ibland inte.
Victoria: Asså jag kan inte ens fatta att du byter blöja!
Jag: Inte jag heller...

Innan jag kom hit hade jag inte ens bytt en blöja och att åka iväg och ta hand om barn är verkligen inget som varken jag eller någon jag känner trodde om mig. Haha gud. Men nu sitter jag här och har gjort mer saker på dryga tre månader än vad jag gjorde på ett helt år innan, vilket är en underbar känsla!

1 comments:

mamma said...

Ja, det kan va nyttigt att komma in i en annan värld Johanna med blöjbyte och allt..
Idag har vi varit i s:t Raphael..tog en fika där för att sedan åka vidare till St:Maxime.. Åt en 3 rätters lunch på en mysig restaurang och hade en Mine-hund som var kockens.. Den satt och spanade ut och kollade vem som kom in i restaurangen. Ibland smet han ut och rastade sig själv som Gogge. Jack hette han.. Åkte förbi Bernadottes sommarbostad Miramar.. stannade och fotade lite..
Vackert hus men inget toppenläge direkt.. Ok ..vid havet ..men baksidan av huset låg vid en hårt trafikerad väg och snett bakåt låg en bensinmack.... Åkte vidare mot St:Tropés ..bara för att ha varit där.. Inget imponerande direkt..
Styrde hemåt precis innan det mörknade och stannade till i Cannes och tog ett glas vin.. har precis kommit hem och man känner sig rätt mör..
Imorgon är den lilla marknaden bakom Tineke...Mest skräp ..men man vet aldrig..kan finnas nåt kul..sedan mot Cannes igen för att ta en lunch..
Vädret är svalt men kommer solen fram blir det som om det vore maj hemma....kram mamma