Thursday, January 8, 2009

Några minuter ur mitt liv här i Stamford, CT

Det går riktigt bra med The Wiggles rehab, Johanna style. Jag kör på radion nu varje morgon och eftermiddag och låter dem lyssna på radio. De behöver lära sig gilla vuxenmusik har jag bland annat tänkt.

Men imorse körde Sean Kingston - Beautiful Girl. Pojkarna hade fullt upp med någon lek därbak och jag njöt av att slippa bry mig om dem för en stund. De är tysta ett tag och jag hör att någon börjar sjunga med. Tittar i backspegeln och ser att den lille (2 år) sitter och sjunger. Jag lyssnar mer noga för jag är inte säker på att han sjunger på beautiful girl. Men jo det gör han, och han sjunger inte vilken mening som helst:

"You'll have me suicidal, suicidal, suicidal", sjunger han. Sen börjar Gil ta vid också och de sjunger "suicidal, suicidal, suicidal, suicidal" om och om igen.

De skrattar och har kul och sjunger det om och om igen.

"Shit, tänk om de kommer till skolan och sjunger "du kommer göra mig självmordsbenägen, självmordsbenägen, självmordsbenägen" till sina lärare, då är det mitt fel!". Men jag hoppades på att de skulle glömma ordet eftersom de inte vet vad det betyder.

Rätt som det var gick "suicidal" över till "tuicidal", sen "tuicital" och slutligen "tuitial" och vips var ordet inte igenkännbart längre!

PUH!

Beauuutifuul booooy...

1 comments:

Anonymous said...

haha oklar bild!?