Tuesday, January 27, 2009

För detta älskar jag USA

I lördags efter vi chillat rundor i Soho åkte vi till Brooklyn och gick runt på Atlantic Center som är ett mall där jag förövrigt var den enda blonda. Jag hade burit på min bag hela dan och med den plus shoppingpåsar OCH en nyinhandlad Chai-te går jag från Sanna en stund för att sätta mig på en bänk och vila.

Helt plötsligt säger kvinnan bredvid mig: Oh my Goood, are you wearing Light Blue? (Dolce Gabbana-parfym)
Jag: Oh, yeah, I do!
Kvinnan: Oh oh oh, I just looove that perfume!
Jag: I know, its great. I've been wearing it for 3 or 4 years now.
Kvinnan: Yeah, I got it too but its kind of light so I just wear it like in the summer.
Jag: Oh yeah, thats true!
Kvinnan: Like, I was sitting here and I felt it and was thinkin "Is she wearing light blue? Oh yeah, SHE IS!" haha! Oh my god..
Jag: Hahah, that's so funny!

Jag säger det varje vecka när sånt här händer: HADE DETTA HÄNT HEMMA? NEJ!

Åååh jag saknar saker hemma som inte finns här, men gud som jag kommer sakna saker här som inte finns hemma. Seriöst. Svenska folket, släpp loss lite mer. Här snackar alla med alla och det är hur naturligt som helst. Frågar man någon random hemma om hjälp på stan blir det den: "Oj hej, hihi eehm, vet inte, hiih".

Jag hoppas jag tar med mig den amerikanska mentaliteten hem och inte smälter tillbaka till samma gamla jag. För nya jag tänker inte så mycket längre utan bara go with the flow. Funkar faktiskt bättre!

Jag som är så duktig med att använda Light Blue borde väl få ha det såhär i sommar?

0 comments: