Tuesday, January 27, 2009

Okej...

...jag ska börja bli lika duktig igen med uppdatering som jag var innan.

Helgen var skitskoj som vanligt! Shoppade med Sanna i vårt Soho i lördags. Hittade asfina saker, också som vanligt! Garderoben bara växer och växer för varje vecka, gud åh gud, hur ska man få hem allt? Aja, det löser sig som jag brukar säga...
På kvällen stack vi hem till Daniel i Hoboken och förfesta med honom och Anders. Första gången jag träffa han Daniel och världen är då allt liten:
Jag: Jag hör att du är från skåne, vart kommer du ifrån?
Han: Helsingborg.
Jag: Oj, jag med!
Han: Vart i Helsingborg?
Jag: Laröd
Han: Jag med! Jag bodde på Rosenvägen.
Jag: Men shit det är ju 2 min från mig, jag bor på Rönnvägen.
Han: Rönnvägen... Hmm.. Ja men det vet jag vilken väg det är. Brukade umgås med --------- som bodde på den vägen.
Jag: Amen sluta, det är det huset jag bor i nu!
Lustig, lustigt.

I alla fall. Efter det stack vi till vårt kära lilla Aspen. Helt sjukt vad det stället har blivit populärt på bara 2 månader. Första gången vi kom dit var det såå lite folk och lite småtråkigt. Denna gången var det packat, skitkul och vi fick inte ens in våra jackor i garderoben för den var full. Tur då att vi hade eget bord och kunde lägga dem där.
På söndagen chillade vi mest. Sanna jobbade sen på kvällen så vi tre, sanna, jag och hennes unge beställde hem sushi. Jag beställde nog en 11 rullar tror jag, men nallade av både Sanna och ungen så sammanlagt åt jag 18 rullar!!! Det fanns mycket rum att fylla på då jag bara ätit en bagel på hela dan.

När jag senare skulle mot Grand C. för att åka hem med Raisa tog det sååå lång tid att ta suben. Jag gick redan 22:00 från Sanna. Tåget hem skulle gå 23:22. Jag kom FYRA minuter innan. Asså fatta. Jag var tvungen att byta sub för de byggde om och varje tåg stod jag och vänta en kvart på. Sen körde de sakta och stod på vissa stopp jättelänge. Några minuter innan elva kollade jag klockan, sen typ 10 min senare när jag fortfarande satt i en vagn kollade jag mobilen och då hade den dött. Hade alltså noll koll på tiden. Så jag kommer upp vid Bryant Park och springer med sjukt tung packning från 6th avenue till Grand C. Det betyder att jag sprang förbi 3 avenues. Låter lite, men blocksen är sjukt stora. Fatta vad jag flåsade! Inte lite skillat ändå att komma in 4 minuter innan!
Så det var den helgen det. Helgen går lika snabbt som en vardag här. Men under en helg hinner man med dubbelt så mycket roliga saker som på 5 vardagar.
Tisdag och bara 3,5 dag till nästa helg. Jag längtar. Men nu känner jag mig lite krasslig. Buhu. Så ska ta en nap nu tänkte jag innan jag måste iväg om 3 timmar och hämta kidsen.
Hörs snart igen! ;)

Soho


Aspen

0 comments: