Monday, January 5, 2009

back to basics

Då var det en vanlig måndag igen, skönt! Förra veckan var ju pappan hemma och fick pojkarna att gråta så fort jag sa nej till något. Han var som räddaren i nöden och det var skitjobbigt för jag framstod som boven och han bara tröstade dem istället för att ställa sig på min sida.

Men nu är det jag som är in charge och det är då ungarna uppför sig och är gulliga, lite lustigt ändå.

Förresten förra veckan sa Gil till mig inför sin pappa "Johanna, I love you!" för första gången. Snacka om bra timing! hehe..

Vad mer?

Jo! I New York ser man alla sorters människor. Blir seriöst inte förvånad längre. I lördags såg vi en kvinna i 50-årsåldern, helt vanligt klädd, men som hade tatuerat läpparna sådär blågröna. Från läpparna gick det stjärnor ner längs hakan och ner mot halsen där massa nya tatueringar tog vid. I torsdags såg jag en svart albino-tjej. Hon kom in på forever 21 med sina två svarta tjejkompisar. Så där stod de och snackade med varandra och så stannade en kvinna och kollade mot hennes håll. Direkt hon bara "Hey, what the hell are you looking at? Huh??", kvinnan bara "eheh, I'm just looking over there" så pekade hon mot någon hylla. Albino-tjejen bara "Oh okay, hahahahahaha!". Eeeh, snacka om att vara på sin vakt på grund av sitt utseende. Hon hade blont hår, vit hy, stora läppar, snacka som en svart och allt det där. Tror inte jag sett någon som henne innan, bara bild, men liksom såg ganska sjukt ut.

Ikväll är det TV-kväll 4 real! Först nya Gossip Girl där det är mycket drama på G, sen Bromance där Brody Jenner från The Hills ska hitta sig en ny bästis efter att han gjort sig av med Spencer. Riktigt töntigt program ja, men är det undeerhållande så är det. Sen till sist, mitt favvoprogram The City som är som The Hills bara det att nu är det Whitney från The Hills som flyttat till New York och är därmed huvudpersonen.

Och innan det ska jag sticka och träna, sicken fullspäckad kväll va? ;P

Saar vi!

1 comments:

Anonymous said...

Hej kära Todd! Hoppas allt är bra. Har varit dålig på att hålla mig uppdaterad, men ska bättra mig nu år 09. ;) Vi måste skype:a snart. God fortsättning på dig! Puss från huvudstaden