Saturday, January 3, 2009

a day in the city

Åkte in till the city idag som staden New York heter i folkmun. Somnade på tåget så att killen bredvid mig peta på mig massa gånger när vi var framme. Jag vaknade skitsnabbt och bara "Oh, sorry, oh thank you!". Det var nog det snabbaste uppvaknandet jag någonsin varit med om. Lite konstig var man som nyvaken bland folk. Gick typ in i folk och kunde inte riktigt ta in exakt vad den där pelaren eller de trappstegen var. haha..

Kom in vid 12 och mötte upp Sanna och Linn i Soho. Gud, är bara där om helgerna nu. Men mycket mysigare är det där. Små affärer, mysiga restauranger och caféer och trendigt folk. Gillare!

Vi gick i våra pentaaffärer och åt sen lunch på Soho Park. Sen lite fler affärer och sen var det dags för mig att åka hem för att jobba!

Så nu sitter jag här med ungarna och tittar på inte mindre än Thomas & Friends! WIHO!

Snart ska de sova de små trollen och då ska jag glotta tv tills jag somnar. Ska bli naajs :)

Lite skönt kan det vara att vara tvungen att jobba en lördagkväll. Hade jag varit ledig så hade jag inte åkt hem så tidigt som jag gjorde, utan gått ut ikväll och lagt mig 5 i natt och tagit mig hem sent imorgon. Men nu är jag liksom tvungen att åka hem, lägga ungarna och sen inte göra ett skit. Det behövs. Känns som att man är igång konstant, vilket är kul! Men ibland behöver man bara en paus för sig själv. Speciellt när man stressar så mycket att man biter ihop tänderna på nätterna vilket resulterat i min jättetandont!

Gokväll på er allihopa och visst ja, trevlig resa mamma och pappa!

♥♥♥

1 comments:

mamma said...

Ja nu är vi i Antibes. Soligt väder och vi sitter ute och äter, men kallt när solen försvinner på e.m.
Pratade med en dam igår och hon sa att det inte hade varit så kallt här nere på 6-7 år. Men vi tycker det är kanon i solen.
Det är inne med Mine-hundar här nere. De håller på att konkurera ut den lilla franska Yorksher terriern.(felstavat förmodligen)
Imorgon ska jag ut och gå mina 8 km runt Cap Antibes. Ska sedan köra till Cannes och gå på croisetten.
Allt verkar bra med dig. Längtar efter dig Kram Mamma