Wednesday, December 17, 2008

amerikanarnas bebisar

...är deras bilar!

Idag vaknade man upp och det hade snöat. Min värdmamma var snäll och gick ut och skrapa min bil (skandal!), så jag slapp det. Ändå var ju min bil täckt i snö på tak och så, men när man då kör pojkarna till skolan ser man typ bara 2 bilar som ser ut som min! Alla andra är helt torra och fina.
.
Varför? Jo för att hur litet hus du än har ska det ändå tas upp av helst två garageinfarter, för din bil kan ju inte stå utomhus inte!
.

De stora husen har 3, 4 garageinfarter. Alltså jag förstår inte varför de gör så. Bara de är ju två stora fina rum i sig man annars kunde haft. Nej men bilarna, de ska in så man slipper skrapa bilen 3 ggr om året och tvätta den lika många gånger.

Nu när juletider är nära har jag även sett flera bilar med en dörrkrans fram på bilen. Den ska ju va fin den med. Lite sjukt är det va?
.

När jag ändå tar upp ämnet bilar. Jag vet inte hur ofta jag ser bilar på skolans parkering som står igång medans mammorna är inne och lämnar av sina kids. Hur kan man vara så dum att man låter bilen stå och spruta ut massa avgaser bara för att inte behöva frysa ett par minuter när man kommer tillbaka till bilen? Ställer jag mig bredvid en sån bil så får jag stå i avgaserna i flera minuter då jag spänner loss pojkarna från sina säten. Inte så mysigt!

Tror det är dags för USA att sluta med sin lathet och börja tänka på miljön, för som det konsumeras här! Om vi i Sverige anser oss vara ett konsumtionssamhälle så är det inget mot vad USA är...

1 comments:

mamma said...

min bebis är min lilla miljöbil.
vårdar den ömt, än så länge. Den är bara 3 veckor men har redan blivit tvättad 2 ggr. Vi får väl se om 1 år!!