Sunday, November 23, 2008

Tjockis

Sen man kom hit har man psykiskt blivit en tjockis. Man tänker ofta på mat! Vet inte varför. Det har visat sig lite fysiskt, men jag håller igång med träning så det väger väl upp antar jag.

Nä men det är lite tragiskt. Raisa och Sanna som länsade vårt kök förra helgen åt och introducerade mig för ett visst paket med minipannkakor som låg i frysen. In med dem i micron, på med socker och de är underbara insåg jag då. Nu en vecka senare har jag hunnit äta massa från det paketet, åkt och köpt ett nytt paket, smygit in det i frysen, slängt det andra, ätit från det nya och vips ser det ut som att det är orört! PINSAMT ELLER VAD? hahahahaha sjukt kul!

Ena ungen glömde kvar en kaka (i en påse) i bilen häromdagen. Dagen efter plockade jag upp den och åt den! hahaha. Asså serri, vad händer?

Tror företagen smyger in så mycket socker i all mat att man blir beroende utan att man själv hänger med, för godis äter jag inte, inte heller läsk!

Dags för skärpning innan jag kommer hem och ser ut som ett fläskberg, moahah!

Fast klockan är 19:30 nu, har bara ätit frukost idag och är inte hungrig, konstigt!!!

Tjockiskram!

1 comments:

mamma said...

pratade med Pernilla på jobbet idag. Hon har varit aupair i USA någon gång på 80 eller 90-talet.
Hon sa att allting som du äter(nästan i alla fall) innehåller mer socker än det gör här hemma. Så det skapar ett beroende och man märker inte det själv. Kroppen går upp av allt socker som maten och allt annat innehåller.
Idag har jag provkört min nya lilla
minibil. man kan säga att den är långt ifrån BMW:ns kapacitet när det gäller motoreffekt.
Men den blir bra att åka till stan och väla med och lite till.

Fortfarande snö hemma som ligger på marken. Imorgon är det 0-gradigt och på onsdag ska det bli många plusgrader igen. Skönt tycker jag , men barnen älskar ju snön och förresten kan det vara fint med snö och klarblåhimmel och vindstilla som det var i helgen när Mine och jag gick till Domsten.
kram mamma