Saturday, November 22, 2008

Hemmakväll

Sitter nu och gottar mig i soffan med tv:n på. Typ andra gången jag slötittar på TV sen jag kom, helt sjukt ju! Finns mycket att välja på: Cops, The Real Housewives of Atlanta, Pirates of the Carribean och en dokumtentär om en familj med 17 ungar som ökar ständigt.


New York var lika kallt idag som igår och det var folk ÖVERALLT! Det var julshopping på hög nivå! Folk rusade rundor med 10 kassar i händerna och jag såg kassar som var de största jag sett! Har mammorna börjat än där hemma?


Måste bara berätta om subwayfärden från Brooklyn in till Manhattan med Sanna. Det kommer på en man med värsta typ 80-talshockeyfrillan. Först fnissar vi till lite över frillan. Det går några minuter och jag tittar på honom. Han ser seriöst ut som en seriemördare säger jag till Sanna, för det gjorde han! Rödblommig hud, äcklig blick och bara allmänt obehaglig och sån man läser om i Se & Hör. Sanna tittar på honom och det första hon ser är en typ sticksåg eller vad det heter som han håller i handen! Sen sätter han sig nära oss och det såg ut som att han satt där och fantiserade om hur han ville mörda oss alla i vagnen. Hur normalt är det att på subwayn bara ha med sig en elektriskt såg?

Ja ni, New York består av måååånga knäppisar!

Oj, nu äter ena housewifen en födelsedagstårta på sin dotters födelsedagsfest som kostar 2000 dollar, och hon tycker den är äcklig...

Gonatt

1 comments:

Anonymous said...

Hej Johanna! Som du vet är jag i Stockholm och hälsar på Alice. Är hos Johnny m familj på em.kaffe och glögg. Snöar för fullt här i Sverige. Roligt att läsa din blogg. Många kramar från mormor