Saturday, November 22, 2008

Ni är för goa! :)

Tack för alla fina kommentarer. OKEJ DÅ! Jag fortsätter väl. Får dock se hur ofta det blir. Har nog kommit in i en vinterdeppighet.. Jättejobbigt! Vill bara hem och det är så svinigt kallt här nu att det inte ens är kul att vara i New York.

Sitter nu på Sannas nya lilla rum i Brooklyn. Vi var ute igår med tre andra svenska au pairer på Pacha, en house-klubb i New York. Där träffade vi Macke, en svensk kille från HELSINGBORG och hängde med honom och hans amerikanska polare. Stället var riktigt stort och där stod gogo-dancers överallt. Två i varsin inglasad dusch med ångande vatten och varsin badboll! Folket överlag var lite för mycket trancediggande puerto ricans och kineser.

Efter klubben drog vi till någon slags efterfest bestående av 6 pers i hans lägenhet i New Jersey. Så nu har man varit i ännu en stat! Fast den ligger bara en tunnelfärd från downtown Manhattan..

Ashlee Simpson var visst på Pacha, men jag missade henne...

7:15 anlände vi hem till Brooklyn och där gick vi: två små svenska tjejer från subwaystationen och huttrade. Med smärtande trampdynor och isbitar till fötter började frukostställena slå upp dörrarna för dagen. DÅ är det icke kul!

Sen rätt in i en 90-säng med fortfarande isbitar till fötter. Vad jag minns blev de ganska så varma först vid 12, en timme innan vi gick upp.

Nu sitter jag här och väntar på Sanna som gör sig iordning för snart ska vi in till Manhattan och gå i lite affärer. Senare tar jag tåget hem då jag jobbar ikväll. Ska faktiskt bli skönt att bara sitta i en soffa själv och glo TV. Här tar man det aldrig lugnt på samma sätt som hemma. Det är hela tiden nåt! Har typ haft lite näsblod hela veckan, känns inte som ett bra tecken.

Men imorgon ska jag sooooova ut för 2 gången i USA. GUD SÅ SKÖNT DET SKA BLI!

Marita, vad kul att du hade en bra tripp till New York! :D Det är verkligen en underbar stad! Klart jag ska upp och hälsa på Yogg i Sthlm och se hennes nya lya när jag är hemma :)

Alla, tack för uppmuntrande kommentarer!


Vi på Pacha (Varför stirrar jag alltid så konstigt?)

Gogo dancer

Vi höres.

Pusshaj!

4 comments:

Anonymous said...

haha träffade du Makke? haha coolt. Han är ju en trevlig liten prick :) När åker du hem? Kram /Matilda, igen..

Anonymous said...

haha ja det gjorde jag! Hade aldrig träffat honom tidigare hemma i hbg :P Åker hem någon gång under våren. Vet inte! Tar det som det kommer! Kul att höra från dig! Ser att du också har blogg från Barcelona! Hoppas du trivs bra där :) Puss o kram

Anonymous said...

Är du säker på att Ashlee Simpson var där?? Hon födde ju faktiskt barn i torsdags. Känns som att det är lite tidigt för att gå ut och klubba men man vet ju inte med dom där hollywoodkidsen :)

Anonymous said...

haha, han macke sa det iaf! Och att han sett henne där flera gånger tidigare, typ att hon är stammis. hmm konstigt!