Thursday, November 27, 2008

THANKSGIVING

Nyss hemkommen från ett kyligt New York! Idag var det då Thanksgiving vilket betyder att nära och kära samlas för att äta middag ihop och göra sig påminda om allt de är tacksamma för.

Jag kom in vid 10 till Grand C. och ringde Sanna. Hon svarade inte, så jag tänkte att då går jag och kollar på paraden själv. Så jag vandrade mot Times Square där mest folk var. Helt plötsligt står jag isolerad i en folkmassa med avspärrningar runt mig och en flock med poliser. De skriker "GO, GO, GO!" viftar med händerna och ser riktigt sura ut. Man fick alltså inte stå på samma ställe länge, utan slussades ut över gatan. Sanna ringer och jag säger att jag är på Times Square. Hon är 10 gator ner. Jag går runt lite, hittar riktigt bra utkiksplatser om man jämför med andra som säkert stått där längre än mig! Det är lätt när man är liten och själv ;)

Paraden flyter förbi och jag hör en polis säga till en liten kille: "If you want to see all the balloons, go to 34th street!". Grrreat tänker jag och börjar ta mig dit genom en jätteomväg. Efter en bit hör jag bland alla människor som passerar "Undrar om vi hittar henne". Jag ser en tjej som ser bekant ut, och vem är det inte? JO Sanna och Makke (hbg:aren)! Hahaha, världen är liten! Helt sjukt att man träffar dem av tusentals människor vid paraden.

Så vi går och köper mig en mössa för jag fryser, och tar suben till Brooklyn. Där äter vi lunch på IHOP. Jag kan säga att utav 50 restauranggäster var vi de enda vita, och vi satt i mitten. Inte lite utsatta!

Sen tog vi bussen till Sanna, spelade pingis och sällskapsspel tills vi blev hungriga och gick till ett diner. Där åt jag spagetti och kyckling som smakade vatten. Inte nice!

Med ganska mätta magar går jag och Makke till suben och åker in mot Manhattan. Han hoppar av och jag åker upp till 42nd st där Grand C. ligger. Men jag ville inte ta tåget hem direkt, vill alltid spendera så mycket tid jag bara kan i NY så jag gick mot Empire State Building som var orange, gul och röd idag och tittade på den. Sen hittade jag de fina julskyltningarna på Lord & Tayor som ni ser längst ner. Det stod massor av folk och beundrade hur fint det var. Alla smågubbar ni ser rörde på sig och det var mysig julmusik och ljusspel. Så fint!

Sen åkte jag hem och nu sitter jag här. Igår var jag förresten och kollade film i Greenwich hos en svensk tjej med två andra svenskar. Var första gången jag träffade två av dem, trevliga! :) Vi såg Promnight och Forgetting Sarah Marshall. Den första var lite B, men den andra riktigt kul! Se den om ni inte gjort det! Husen i Greenwich är förresten sjuuuka. Det var mörkt och svårt att se men så stora de är! Körde förbi en tomt och såg ett hus och tänkte "hm, det var ändå ganska litet hus för att vara här". Så ser jag direkt efter att det bara är gästhuset!!! Tommy Hillfiger, David Letterman, Richard Gere, Judge Judy samt fler celebs bor där. Måste köra och spana där en dag.

Det var väl allt för idag, mycket att berätta. Mår sisådär nu, lite kass, så ska lägga mig nu redan 22! Vill vara frisk och kry imorgon då det är Pacha som gäller med inte mindre än David Guetta himself som står för musiken! Coolt va?








Kram på er!

4 comments:

Anonymous said...

låter som en fett bra thanksgiving!!!! :) jag ringer dig snart och berättar ALLT! har så mycket att berätta, livet på västkuste är såååå annrounda... kommer at ett tag att vänja sig. De är så himla avslappnade och layes back. min nya hostfamily är såååå bra, de är verkligen så jäkla snälla. Chicago behandlade mig verkligen som en slav jämfört med detta. Detta är värsta semestern hahahaha. kidsen är inte alls lika söta och inte alls lika roliga som mina underbara chicagokids men jag tror att det kommer väga upp! som sagt, jag har en massa att berätta så om vi inte hörs på skype i helgen så ringer jag! puss, love!

mamma said...

det verkar vara hur kul som helst att få uppleva NY under thanks giving. De där ballongfigurerna har man sett en skymt av från filmer tror jag. Men att det var under thanks giving visste jag inte.
Idag ska jag åka till flowerteam och pynta upp lite här hemma, Vi är bjudna ikväll till "Helsing" Ett nytt ställe som invigs där Dahlbergs ligger. Ska väl mingla runt lite. Börjar se bättre och bättre. Detta skriver jag utan mina glasögon. Ska överhuvudtaget inte behöva glsögon mer. Känns som en befrielse.
Annars inget nytt..Mormor kommer hit på måndag på middag och tar med sig Ingrid från Stockholm.
Helgen ska vi vara hemma och plugga franska och engelska.
kram från mamma

Anonymous said...

Hej Johanna,

vilken upplevelse det måste ha varit såååå mycket människor. Tur det inte var den dagen när jag skulle till Time Square :-)

Bra att du inta la ner din blogg för det är verkligen roligt att läsa dina upplevelser!

Trevlig helg önskar vi dig! Imorgon åker vi till Andrea på en snabb visit, hem på söndag igen. Max vill se Stjärnor på is en gång för vi kan tyvärr inte vara med på finalen nästa helg. ( Stjärnor på is är en tävling som Lets Dance fast på skridskor såklart och Carolina och Carina Berg är programledare. Var där med Andrea sist , lite kul att se vad som händer bakom kulisserna vid en direktsändning när det är reklam för dom där hemma i sofforna.

Jättekram

Anonymous said...

Mamma, kanske vi kan skypa på måndag vid 6 er tid när mormor är där?

Marita, vad kul för er att se stjärnor på is. hann se ett par program innan jag stack. Riktigt skoj för carolina med ju, vad jag har förstått så har det varit en succé med henne som programledare!

Hälsa stockholmstjejerna A och C från mig då!

Hoppas er helg blir toppen!!