Wednesday, November 26, 2008

Hard working

Jag är riktigt igång med gymmet nu måste jag säga! Gymmade i måndags, igår, idag. Det kommer fortsätta så. Funderar nästan på att köra mini-triathlon någon dag. Först köra stenhårt på trappmaskinen och sen springa in i omklädningsrummet, slänga av mig klädera, ha bikinin på under sen direkt ner i plurret och simma. Fast det kanske blir duoathlon då? hehe. Så nice, men såå träningsgalningsbeteende.

Imorgon är det thanksgiving här i USA. Nästan lika stort som julen. Var på supermarket i förmiddags. Typ tredubbelt så mycket människor än i vanliga fall vid den tiden. Jag är ledig imorgon och åker in tidigt till NY för att träffa Sanna och kolla in Macy's Thanksgiving Day Parade som består av massa jätte"ballonger" av populära tecknade figurer i princip som vandrar förbi Central Park och vidare ner mot mitten av Broadway där Macy's ligger.

Får se dock om vi kommer få en skymt, läste att folk börjar rada upp sig redan vid 6 på morgonen. Paraden sätter igång 9:15! STÖRT ELLER VAD?

Aja, jag är lycklig vilket fall som helst, bara jag får spendera så mycket tid jag bara kan i min favoritstad :)

Detta är den kända trappmaskinen på gymmet. Jag är mer slut efter 5 min på denna än efter 30 min på löpband... Det ni är ICKE lugnt!

Nu är klockan 14:07, har inte så mycket att göra, vet inte vad jag ska göra ikväll. Raisa är i Washington med sin pojkvän, eller sitt ex, de gjorde slut när han kom hit. Så jag saknar min Stamfordkompis.

En liten parentes om gymmet idag: En kvinna typ mådde dålig på ett pass så det kom tre brandmän, två sjukvårdare och en man som höll ett protokoll för att anteckna. De tog ut henne på bår och hon bara låg och log. Kryddar-USA stöter man på varje dag.

Stay tuned!

2 comments:

Pernilla said...

Hello!
Jag hittade vart jag la ditt nr! SÅ du kasnke kna slå en signal nån dag så vi får ta och ses? Om du e ledig ikväll så ska vi hem till Hanna och ha film maraton, tror det absolut inte några problem om du vill haka på!
Kram kram

Anonymous said...

är det inte sjukt dyrt om typ brandmän osv måste rycka ut?