Saturday, November 15, 2008

New York Minute

Lordag kvall ar det nu och jag och Sanna sitter hemma hos henne i Essex med varsin dator. Har har hela eftermiddan bestatt av bebisar och mysklader, ganska stor skillnad till vad som pagick for ett dygn sedan fram tills lunch idag.
.
Fredagskvallen borjade med att Raisa och Sanna kom till mig for att kaka upp hela vart kok medans jag sminkade mig.
.
Vi stack in till Grand Central dar promotern, Robbie, hamtade upp oss. Vi kom till nagon restaurang dar vi bjods pa mat och sangria. Drinkar bestalldes in och kvallen satte igang pa riktigt. Efter midnatt tog en limo oss till klubben Kiss n' Fly. Nar vi star utanfor kommer en kille fram och fragar "You want some party snack?". Sanna och jag borjar dregla en smula da vi ser en stor skal med chips och salta pinnar framfor oss. Vara drommande tankar avslutades snabbt med att han tillagger: "I've got some marijuana and cocaine..". Nej tack duue!
.
Kiss n' Fly var en ganska cool klubb, men kanske inget utover det vanliga. Eller jo, om man jamfor med Hbg's enda tillhall Cardinal sa var det snyggt dar. Har i New York anstalls folk till allt. Pa toan pa restaurangen var det en man som visade vagen till toan och en som holl upp dorren till toan. Pa klubben var dar en kvinna som gav en pappershanddukar, pumpade tval i ens hander och gav en ett sprut av en designerparfym om du ville ha. Dar fanns allt man kan behova: harspray, minttabletter och tamponger, hur smart som helst ju!
.
Klubben stangde sent och vi kom hem sent, eller tidigt? ;P
.
Vi har i alla fall varit uppe en sisadar 40 timmar nu och jag har bara tagit 2 st 1-timmestupplurer. Som jag ska sova gott inatt och imorgon bitti nar Sanna ska upp tidigt och fa krakande ungar pa sig. Mohahahaha!!!
.
En riktigt lyckad kvall, natt och morgon var det i alla fall vilken kommer upprepas manga ganger framover. Det ar ganska knappt att tanka pa det liv man lever pa vardagarna nar man ar i New York. Det ar som att man befinner sig i ett helt annat land, en helt annan varld. Darfor ALSKAR jag New York!
.
Puss & flyg! Ha en myssondag, det ska jag :)
.
Jomenvisstja! Glomde ju nastan, idag ar det den 15 november. Klockan ar 23:54 och det ar 19 grader ute. Hade vi ens en sommarDAG sa varm i somras?

1 comments:

mamma said...

Hej Johanna..och hej Marie..är du
i Hongkong nu? Inte illa!!Bra att du följer Johannas blogg och har lite koll på henne! Hälsa Håkan att
vi har följt alla Rögles matcher i Lindab Arena.. Igår var det hemma mot HV71 och tyvärr förlorade dom med 1-2.
Hej igen Johanna. Skönt att det flöt på bra i NY. Var lite orolig för dig. Victoria skulle ju scypa med dig dagen efter men du var nog inte inne då på din dator..
Idag har det varit busväder med regn och blåst.. Jag var ute med Minus till Domsten och kände mig duktig ..sen fick jag ett ryck och stack till Väla och klippte topparna på Frisyrmakarna.. Trodde att det var dyrt där men 395:- var väl som hittat..
Tror inte att jag har berättat att jag var i Malmö med jobbarkompisarna (4 st) i lördags.
Åkte dit med tåget och tog först en fika på Espresso-house. Det låg förresten ett Espresso-house i varje kvarter.. Sen var det butiker som gällde och jag hittade ett och annat smått.. Hem med 15:08 tåget för att åka hem och äta gås med Victoria och Johanna och pappa,
sen köra iväg i mörkret till Ängelholm.. I logen som vi har var Gert,Alex(som visade bilder i mobilen på lilla Molly) och Alen samt lille Simon.. Tyvärr förlorade dom ..3:e raka förlusten men dom kommer igen. Ligger som nummer 2 eller 3 i tabellenoch dom är ju nykomlingar i elitserien.
Nu stundar bingen och ännu en vecka på jobbet med en hel del kvartssamtal..Vi hörs igen Johanna ..kram Mamma