Thursday, November 13, 2008

Rainy day...

Idag är det regnigt, en väldigt grå, dämpad men mysig dag. Här på östkusten är det så ovanligt med regn. Det regnar typ 1 gång på 2 veckor. Annars strålande sol varje dag. Sverige hade varit perfekt om vi hade samma klimat som här.

Sitter och äter Gorilla Munch (en typ av flingor) och jordgubbar, mums! Lillen sover, storen kollar Thomas & Friends (sällan!). Imorse var jag på pilates vilket var min andra gång här i livet, men guud så jobbigt det är ibland! Det är mycket fokus på att magen ska göra jobbet om man rullar från liggande ställning och uppåt, om benen sträcks rätt ut i luften osv. Ska gå på det varje vecka som om ett tag har jag sexpack :P Kanske inte, men fit kommer jag bli! Efter det åkte jag hem och ringde mormor. Det var trevligt att prata med henne :)

Senare slutar jag redan 4.30 och efter det måste jag nog städa mitt rum för första gången sen jag kom. Det är kläder överallt, plastpåsar överallt, tomma förpackningar, tre soppåsar jag inte orkat ta ut till soptunnan, blablabla. Inte så nice!

Sen ska jag träffa en svensk tjej som bor i Greenwich (grannstaden)!

XOXO

3 comments:

mamma said...

gick ut med Minus idag efter jobbet. kolsvart vid 17-tiden. tänkte att jag ska ta mig till Domsten i alla fall fast det är mörkt. Månen var min lampa i skogen och Minus min trygghet om det skulle dyka upp någon. Kan ju varenda stig i domstensskogen och om det skulle vara någon rot som sticker upp. Känner mig bättre från förkylningen men du hörde ju Johanna att mormor lät risig på rösten. Hon ska ju ut på turné igen till sina släktingar i Stockholm. Hon åker på måndag. Snart ska vi också iväg men bara på kvällen då vi åker till Malmö och kollar på Orup och Lena Philipsson. Det ska bli kul.
Annars inget nytt. Victoria och Anders kommer hit på Lördag och äter middag sen åker vi till Ängelholm och kollar Rögle med Ander och Gert. Tidigare på dan åker jag med mina arbetskompisar och äter lunch och shoppar lite i Malmö!!! Vi blir väl en 6-7 stycken.
Hörs snart igen Johanna, kram Mamma

Victoria said...

HEj!

Stäkigt på rummet? Det brukade du aldrig ha hemma....:) Förreten så är anders inget fan av det laget visnackade om utan han gillar boston, vad det nu är?

Du får vara inne på skype lite mer!

Många kramar

Anonymous said...

Hej Johanna!

Nu är jag i Hong Kong (måste ju läsa din blogg var jag än är, för att veta att du har det bra!!!)

Hong Kong är superläckert med influenser både från Kina (såklart) och det finns massor av inslag sedan det var brittisk koloni. Hit får du åka en gång! Det gäller att vara internationell!

Du som gillar mode, skulle se så fräcka de asiatiska tjerna är. Helläckert och supercoolt.

Ha det bra i "the big apple" Kram/M