Sunday, November 2, 2008

I love the weekends, but time flies too fast!

Fredag kväll och Sanna kom till Stamford! Raisa var med i bilen så vi åkte till mallet och gick senare och såg på bio. Okej, allihopa: När The Haunting of Molly Hartley kommer på bio i Svergie måste jag bara tipsa om att ni INTE SKA SE DEN!
Den var sååå dålig! Det skulle vara lite av en skräckis men varje gång musiken trappades upp och något läskigt var på väg att hända, hände det inget och man kunde slappna av igen. Haha! Det enda bra var att heta Chace Crawford var med och att den var så tråkig på slutet att jag och Sanna fnittrade åt allt. Alltifrån att hon inte kunde sätta ner hennes mugg i behållaren på första försöket till att Chace i filmen sa en mening. Då är man övertrött! Det var verkligen panikfnitter i 20 minuter!


New York väntade igår (lördag). Vi åkte in och träffade vår käraste Emilia i Central Park. Riktigt fint är där, men oj så mycket folk! Tror det var på grund av helg och det fina vädret. Igår var det lika varmt som en hyfsat bra sommardag hemma, helt sjukt. Det stank horsepoo överallt men jag gillar verkligen området kring södra Central Park, det e najs!

Vi gick i affärer och åt middag/lunch på Friday's. Där hände en jätterolig sak som jag kan ta med de nyfikna någon annanstans. Sjukt kul var det! Därefter Sephora i en timme där de så fort man frågar typ "vilken är er bästa bronzer?" eller "kan du tipsa om en bra concealer?", så sminkar de en med det utan att man behöver fråga. Så jag blev sminkad med concealer, foundation och bronzer. Sen är det bara att ta borstar och penslar och sminka sig. Alla där inne står och sminkar sig. Finns till och med stolar och bord med speglar att sitta vid och sminka sig om man känner för det. Så vi gjorde oss kvällsfina där :)
Vidare tog vi taxi till Soho för att kolla läget. Mycket mysiga restauranger och barer, men det står tyvärr en vakt utanför varje i princip och frågar efter leg. Mycket, mycket trendiga människor där iaf, kändes skönt att se det för ovanlighetens skull.

Vi tog taxi tillbaka mot midtown och kollade på skridskoåkare i Bryant Park. Det var helt fullt där kl 22:30! Måste åka skrillor i någon park innan jul! Vi gick runt, runt, runt och gick förbi The Magnolia Bakery som är känt från Sex & The City. Där jobbar det bara unga killar och det spelar de verkligen på, för när vi gick förbi tittar en av dem på mig, blinkar och mimar "call me!". Alla stirrar ut på oss och följer oss med blicken längs alla fönsterrutor av konditoriet. Får väl bli en mumsig cupcake där någon dag :)

Vi tog tåget hem sen vid 00:30 och släckte inte förrän 04:30. Det var mys att ha mina två små usa-tjejer samlade hos mig. Vi snackade hela natten om allt mellan himmel och jord!

Nu ligger jag i min säng helt själv, klockan är 19:47 och familjen är borta. Vet inte var de är! Har varit ute ur huset hela dagen med Sanna. Deras bilar är här. Sjukt läskigt! Vågar jag gå upp till övervåningen? Usch tänker alltid det värsta. Har kollat för mycket på CSI antar jag.

Idag var jag och Sanna mest på mallet och allra mest på Barnes & Nobles (bokaffär). Där sitter man på golvet och i fåtöljer eller dricker kaffe medans man läser böcker utan att behöva köpa dem. Bara vi två var där i en timme, mys!

Här kommer litta bilder från NYC:

Jag och Hello Kitty
Vi med HK

Kan man tro att man är i New York när man ser detta?

Skridskoåkning i 19 graders värme

Hur kan man inte sakna Minus när man ser detta?

Soho

Soho

Rockefeller goes white, blue and red, American style

Lägger ut länk snart till Facebook-album med fler bilder!

Imorgon bitti blir det genomgång med personlig tränare på gymet och mätning av kroppsfett, haha!

C YAA 2MOROW!

KISS!

0 comments: