Tuesday, November 4, 2008

ELECTION DAY

Ikväll utses USA:s nya president. Antingen Obama eller McCain. Där jag bor verkar Obama ha övertaget, men vi får se! Det ska bli spännande attt följa allt på tv..
.

Visste ni förresten att ett av barnen Emilia tar hand om i Chicago går i samma klass som Obamas dotter? Förra veckan tog Emilia i hand med Obamas fru när Emilias värdpappa pratade med henne. Emilias "värddotter" sa förra veckan om sin klasskompis: "Oh I'm so jealous of her because she might get to move into The White House!". Hahah, coolt va?

2 comments:

mamma said...

Ja världen är liten.. Obama känns
som en klar vinnare..Hoppas han kan få med sig något positivt i framtiden och att världsekonomin kommer på fötter igen..
Idag har jag strykigt upp all tvätt,gjort rent i akvariet,ringt en del viktiga samtal m.m. Kl är nu 18:30 och det är beckmörkt ute.
det känns som klockan är 21:30.
Ska börja förbereda med duk o. dyl inför helgens gäster som vi ska ha på gåsamiddag. 10 st. blir vi och det ska bli riktigt kul att få lite liv igen i huset. Det är allt lite tomt efter dig Johanna..
På söndag ska vi till mormor på middag. Hasse, Svante och jag med familj. Vi blir väl en sisådär 13-14 stycken i hennes lilla 3:a.
Annars flyter allt på som vanligt här hemma. Ikväll är pappa och Gert bjudna av Bosse på vinprovning med mat på Lagmarks.
Kram Johanna från mamma..

Anonymous said...

Hej Johanna (och Eva)

Kanonbra även för mig att ha "koll" på grannarna hemma i Laröd, nu när jag inte bor där... Ha det bra på er både i Laröd och Stamford.

Jättekul att läsa din blogg, jag gläds med ditt äventyr. Kram/M