Thursday, October 30, 2008

Sushi day

Nyss hemkommen från gymmet, jag och Raisa simmade! Härligt var det men gud så jobbigt. Vi tog säkert 4 pauser, haha!

Innan gymmet jobbade Raisa fortfarande så jag åkte tidigare mot mallet och åt sushi till middag. Vet ni vad? Det var den ANDRA gången för idag! Hahah, åt faktiskt sushi i New Haven för första gången i mitt liv i lördags, nu är jag typ beroende. 6 rullar, 4 dollar, klart värt det!

Imorgon blir det sushi för mig och Raisa igen till lunch sen när Sanna kommer på kvällen är hon nog med sugen på det. Åh herre min gud. Jag kommer snart se ut som en chippe.


En liten observation om USA att dela med er bara:

USA har NOLL KOMMA NOLL NOLL kultur! Kan säga redan nu att jag inte kommer klara ett år utan Europas charm. I USA måste man köra till allt och alla, det finns inga trottoarer, städerna är uppbyggda för de lata människorna, neonskyltar, ingen centrumkänsla finns, allt är nytt, nytt, nytt, matkulturen består av i princip hamburgare, jag tycker inte det riktigt känns som att "ååh gud vad jag känner att jag är i USA" för snurrar man ett varv så har man sett människor från 10 olika länder, ingen vacker arkitektur utan allt utgår som sagt från amerikanens lathet och dess bil. Det finns så mycket som är så platt här, det finns ingen känsla i miljön eller kulturen.

Gud som jag saknar gamla stan i Antibes nu, muren, havet utanför, Skåne och dess mysiga kustbyar på sommaren, Italien och dess vackra språk, gamla kyrkor, gågator, trottoarer, små bilar, steniga urgamla byar, franska charmiga uteserveringar, modemedvetna människor (tillbaka till latheten; här klär sig alla i myskläder eller så ser de ut att vara tagna från 90-talet, har inte sett en enda "fashionista"!), bla bla bla..

Tråkigt men sant!

Imorgon: mall och sushilunch med Raisa, Sanna kommer vid 7, vi tre äter kanske sushi, sen kanske bio eller halloweenfirande, we'll see!

Puss godnatt (ska lägga mig 23 ikv vilket är tidigt för mig. Måste få bort snart 1 månads lager av mörka ringar)

1 comments:

mamma said...

Förstår att du sitter uppe sent och skriver på din blogg. Du längtar efter lite kultur Johanna. Kan tro det. Amerika är ju inget gammalt land precis.
Sista dan i Antibes. Regn, regn,regn. Nu ser jag fram emot att få åka hem.Ska till gymmet igen och gå på bandet, städa av lägenheten,packa o,s,v.
Hemma har det börjat snöa så det blir nog en chock att kliva av planet. Ska på med vinterdäcken bums.
Härnere hyr jag förresten en liten peugeot, liknar Victorias citroen väldigt mycket. Perfekt liten bil att snurra med här. Den hade du gillat.. Nu till frukost. Kram mamma