Wednesday, October 22, 2008

Starbucks

Nyss hemkommen från Starbucks med Raisa. Det var vi två och en från sydafrika, sen resten tyskar! Men vi pratade mycket med en tysk, Martina, hon var jättetrevlig! Fick hennes nummer, så jag hade fel, det gick ändå att träffa en tysk :P

Till något helt annat: vill berätta om en ytterliggare skillnad mellan Sverige och USA. Var på Forever 21 idag och gick runt där med ett par klänningar i handen. Helt plötsligt kommer en svart tjej mot mig och bara "OH MY GOD! That is such a hot dress you're having there! WHERE did you find it?" Så skrattade jag och visade vart de fanns och instämde på att ja det är en riktigt snygg klänning för en stor fest. Så fortsatte hon "OH MY GOD! I have to find my size, where is my size?". Så sa jag att hon skulle vara riktigt snygg i den, och hon bara "YEAH, hahahah!". Sånt är sååå härligt! Det skulle ingen tjej någonsin göra hemma. Ni kanske läser detta och tänker "men den tjejen måste ha varit psykad!", men nej det var hon inte, hon tyckte verkligen den bara var så snygg och hon var en snygg vanlig tjej. Går man typ på H&M hemma och ser någon hålla något snyggt går man och tänker "åh herregud vad fint, vart hittade hon det, jag måste hitta nu innan någon annan!". Men man skulle typ aldrig fråga den personen. Men det är det som också är så härligt med att vara här, för när man upplever något sådant som idag blir man ju bara glad så varför inte göra så själv? Hoppas jag kommer ta till mig den öppenheten som finns här när jag åker hem och smitta av den på alla svenska tråkmånsar som finns lite överallt!

Nog om det!

Mamma och pappa, kan ni Skypa på fredag någon gång mellan 15:30 och 17:00 er tid? Om inte, kan jag iaf ringa er till mobil eller hemtele under den tiden? Det var ju ett par dagar sedan sist!

PUSS och godnatt!

0 comments: