Thursday, October 23, 2008

Thursday 14:20

Hey everyone!

Sitter nu med den äldsta och kollar på Thomas & Friends. Hans favvoprogram som handlar om tåg! Här hemma har de allt med Thomas. Allt ifrån hans lakan till hans tallrikar, leksaker, böcker och bestick. Det är tåg som gäller för honom!

I förmiddags var jag på mallet igen och hittade flera fina grejer, men köpte bara doftsljus, mysstrumpor, mysbyxor, duschcreme, bodylotion och lite sånt! Provade jeans på Abercrombie & Fitch och där frågade de mig om jag ville börja jobba där! När jag sa att jag redan har ett jobb som au pair och inte var intresserad började de snacka om att de kan anpassa sig efter mitt au pair-schema! Hahah, sjukt. Men jag tackade nej. Lite fritid måste man ju få ha!

Hittade två jättefina vinterjackor i en affär som heter Who A.U. (http://www.whoau.com/). Jackorna finns tyvärr inte att se på hemsidan, men det blir nog att jag slår till på en av dem!

Som jag berättat så är alla så gulliga här. En tjej som jobbade i en affär bara "Hi honey, how are you?". Sen när jag skulle gå hon bara "Thank you sweetie, byeee, have a nice day!". Så himla trevligt. Nästa så man tycker det är för trevlig i jämförelse med Sverige, men man blir ju bara så glad! :)

Ikväll kommer min counselor hit (kvinnan som tar hand om alla au pairer i mitt område). Vi kommer väl prata om hur allt går och hon kommer ge mig broschyrer om olika college i närheten. För er som inte vet är det typ att man ska läsa 6 credits här med. Vilket innebär ca 2 timmars lektionstid i veckan, oftast två olika kurser.

Thomas & Friends

Abercrombie & Fitch

C YA L8ER ;)

2 comments:

mamma said...

När jag var liten så hade jag en
bok som handlade om tåget på bilden.(Thomas)
Gick också in på hemsidan för Whoau.
Kläderna var riktigt snygga. Påminner om Ralph Laurents stil.
Bra att du mår bra Johanna och lycka till med jackan och stövlar..
Puss och kram Mamma

Anonymous said...

Gud vad du verkar ha fullt upp!
Lite coolt att dom erbjöd dig jobb på abercombie and fitch också :)

Men hur ska du kunna plugga samtidigt som du typ jobbar heltid med barnen? eller det kanske inte är något problem?