Saturday, October 25, 2008

Live from Essex

Klockan är 22.27, lördag och Sanna trixar med sitt löpband medans jag sitter här i sängen och lyssnar på musik. Det regnar och åskar. Kom hit igår efter 3 timmars resande! I New Haven fick jag vänta i en timme, men träffade Jack Russeln Sugar som pussade mig! åååh vad jag saknade Minus då.. :(

Framme i Old Saybrook fick jag vänta 20 minuter för länge på taxin som lovat att komma då tåget anlände. Jag stod där helt själv och började tänka på om något hände mig, att det skulle kunna bli ett perfekt CSI-avsnitt. Taxin kom med en jointrökande kille, jag frågade "varför är du sen?", hans svar "jag kom i alla fall". Jag sa att jag inte ville åka med honom och han bara "okey, okey, sure!". Sanna kom strax därefter tack och lov och jag var räddad för denna gången!

Sen skrattade vi hela (nästan) natten lååång!

Idag var vi i New Haven och shoppade. Jag hittade en klänning på Urban Outfitters och ett par boots i en annan butik. Ingen av de på bilderna faktiskt, men tack för das helpe ändå! ;) Vi åt sushi till lunch och spanade på Yale-killar, bara nördar dock! :(

Därefter blev det dags för IKEA! Vi köpte Marabou, kexchoklad och annat gottis, beundrade alla duntäcken och skrek ut alla möbelnamn stolt! haha. Det enda stället i detta land där man känner sig som hemma!

Kvällen bjöd på middag med Sannas hostfamily och deras vänner. Vi åt hummer och till efterrätt kanelbullar som vi köpt till alla från IKEA, vårt älskade IKEA..

Imorgon New York.

Ha en mysig kall söndag hemma! (Vi kommer ha 20 grader, hehe)

1 comments:

mamma said...

kall söndag? inte jag..här blir det idag c:a 24 gr..
Det är väl tur att du har Sanna..vad kul grejjer ni hittar på..Ni var på Ikea och fick lite nos på Sverige.. Lite mer nos får du i lådan på måndag eller tisdag..Idag har klockorna ställts om till vintertid.
Trodde att kl. var 8:30 nu men bara 7:30. Tack för det..en timme gratis..
Du träffade "Sugar". Fick du förresten korten på Signe och Selma. Signe hade fått en plyshcadillac att ligga i och Selma ett halsband från Köpenhamn..
Idag ska pappa och Minus
ha picnic.De ska utgå från Arild och gå mot kullaberg..
Du ligger nu och sover ..kl. är hos dig 01:30..kram från ett varmt Antibes. Mamma