Sunday, October 26, 2008

I♥NY

PUH, hemma och jättetrött efter ännu en fartfylld helg! Lördagen vet ni redan om. Köpte förresten filt och den typiska Minus-råttan på IKEA med som jag nu ligger och myser med. Den får mig att känna mig närmre honom iaf! Mamma, pappa, hur mår min fis förresten?


Idag stack jag och Sanna in till New York trots seeegt uppvaknande och träffade Raisa. Men det var det värt för väl inne och väl på kryssninsfärjan som tog oss på Hudson River runt Manhattan, var man ganska så lycklig. Solen sken så mycket den bara kunde, himlen klarblå och härligt sällskap i form av Sanna och Raisa! Livet lekte :)

Vi fick lunch, musikunderhållning (!) men framförallt vacker vy över NY skyline! Därefter begav vi oss mot Times Square där vi blev så ledsna för en stund. En gubb(jävel) "ställde ut" en hundvalp, en kattunge och två marsvin på ett litet, litet bord där folk samlades, tog kort och gav pengar till det svinet! Hur kan man utsätta djur för något sånt? Vad är syftet? Åh denna värld gör mig så ledsen när jordens mest oskyldiga utnyttjas för pengar..

Vi begav oss iaf till Sephora och Ricky's för skönhetsshopping, för mycket att välja på dock! Men jag köpte ett set av Redkens Blonde Glam med shampoo, balsam och mousse för sammanlagt 20 dollar, stört! Det är priset av en flaska hemma.

Vi åkte hem, sa hejdå till Sanna som åkte tåget vidare och jag och Raisa stack och åt middag på Burger King. Hahah det är så roligt hur de tror att de är nyttiga i detta land. På allt, verkligen allt står det vad för vitaminer och bra ämnen det finns i produkten, hur onyttig den än är. Du kan köpa ett kakpaket där det står stort "Non fat, vitamin E & D, full-grain". Men att du går upp 5 kg av att äta en kaka, det spelar ingen roll! Detta är ett perfekt exempel på vad jag menar:

Jo men ät du macaroni & cheese, det är ju nyttigt ser du väl! Med kalcium och vitamin D måste det ju bara vara såå bra för dig!




Mamma ha det så mysigt i Antibes, njut av värmen! Vi får ringas när du är hemma igen :)
Pappa, hoppas du hade en mysig picnic med bebben!

En fråga bara: är inte Sverige ett otroligt framgångsrikt land förhållande till dess storlek och antal invånare? Jag menar bara i helgen fick vi uppleva följande: IKEA, Lykke Li spelas på Urban, Volvobilar, min 4-åring sjunger på ABBA, Sannas hostmom bjöd på fetaost från Arla.. The list goes on and on. En sak är säker iaf, vi är faktiskt stolta över vårt land!

Tack för mig! Nu väntar ännu en arbetsvecka med nya upplevelser och utmaningar!

PUSSHEY!

0 comments: