Wednesday, June 3, 2009

LUNCH

USA's mat är på alla sätt mycket sämre än i Sverige. Man kan knappt lita på om äpplena är nyttiga nog. Så vi ska va sjuuukt glada för den kvalitativa mat vi har i Sverige.


MEN något vi bör ta efter är de lunchalternativ mataffärerna här erbjuder. Ibland brukar jag köpa sushi-lådor som är dagsgjorda och som ligger på 5 dollar för den billigaste "rollen". Vad jag nyligen upptäckt med är en jättefräsch salladsbar man kan plocka ihop en sallad själv från i mataffären.

Plockade ihop denna idag som är gigantisk stor. Kommer garanterat att mätta mig under 3 olika tillfällen idag och imorgon. Den fick jag betala 8,50 dollar för! Sjukt billigt!

Sen ska vi inte tala om Whole Foods som finns på flera ställen i New York och i Greenwich vad jag vet. Vet inte hur stor kedjan är. Men kakor, bröd, sushi, brown-rice-sushi och sopp-stationer, mat-stationer, salad bars osv är mat som de själva lagar på plats och packeterar själva. Helt fantastiska mataffärer är det och de har bara de allra bästa råvaror. Jag säger bara: släng dig i väggen Mästerlivs!!!

1 vecka kvar nu.....

0 comments: