Tuesday, May 19, 2009

Sleepless in Sea.. Se.. Stamford.

Jaha och vad gör jag uppe nu tio i tre på natten? Jo jag la mig fint vid midnatt men då börjar ju klart tankarna snurra. Har inte tänkt helt ärligt jättemycket på att mamma och pappa ska hit men nu slog det mig. Jag ska träffa dem för första gången på nästan 8 månader om 3 dar!

Det gör mig nervös. Jag är nervös för att träffa dem! Känns konstigt. Tänker mig dem vid klockan på Grand Central och hur jag springer och gråter. Undra om jag kommer gråta? Kommer nog känna mig som en bebis igen.

Sen först idag tog jag tag i att planera in saker åt dem. Bokade en båttur runt Manhattan och bord för fyra på lördag, det blir Sushi Samba. Torsdag kväll ska de få se Times Sq, åka upp i Rockefeller Center, äta middag på Upper East och bara gå runt lite.

Mer än det ska vi cykla i Central Park, besöka Guggenheim Museum, kanske The Met eller MoMa, Ground Zero, Wall St, gå över Brooklyn Bridge, äta froyo, äta på The Boat House i CP, se John Lennons minnesplats, gå in i St. Pat's Cathedral, se sjömansparaden... JA tankarna de snurrar som attans!

Utöver det tänker jag på min hemkomst som sker snaaaart. Sen åker Sanna hem om 1 vecka och då lämnas jag ensam en stund och vad händer hemma? Jo en massa roligt. Sen tänker jag på vintern, att jag inte ska bo hemma då utan då väntar California några månader. Vad behöver jag nu köpa som inte finns hemma?

Jag fick nog av mina tankar och har precis varit uppe en timme sådär och ätit och rensat lådor och packat i väskor som mor och far ska ta hem och måttat väskorna och tänkt och sorterat och tänkt igen.

JA NI, det är inte lätt när det är svårt!

5 comments:

Unknown said...

Men Johanna! Du är inte ensam, du har ju OSS!!! Vi ska ta hand om dig.

Marie A said...

Hälsa mamma och pappa. Jag förstår att de får en toppen weekend arrangerad av dig. Ha det bäst!

Jag räknar också ner lite inför sommaren i Sverige....

/kramar från oss all 5 (calle är också här) i Barcelona

Ella said...

Ohh när kommer du hem? :) Då tycker jag vi får styra en fika!

kram

Anonymous said...

Gumman lilla :) Du är duktig som tusan! Har du btw hittat den där kryddan? :D Puss

Anonymous said...

Matilda glömde jag skriva att ovanstående inlägg var ifrån :P