Monday, May 18, 2009

höhö...

Nej jag har inte tatuerat meje... det är inte ens min mage på bilden.

Lite kort om helgen då: I fredags åt jag pommes frites på dinert (?) Lucky i downtown Stamford med Raisa och Linda. Det blev en massa snack som vanligt!

Lördag stack jag in och mötte upp kraken Sanna, Bella och Malin för att bruncha. Sedan blev det lite shopping som vanligt. Malin och Bella stack för att de skulle på en avskedsmiddag till en tjej och jag och Sannisen stanna kvar och promenerade runt lite.

Sen stack vi hem till Malin och tog över hennes lilla lägenhet för kvällen. Slappade, snackade och stack och köpte gottesnacks och hyrde film. Det blev Stepbrothers. Asså jag älskar Will Ferrell i alla lägen men denna filmen var pissdålig. SE EJ! Efter det ännu mer prat och sen somna vi nog inte förrän 3, halv 4 tror jag.

Sanna har allvarliga nackproblem pga den säng hon sovit i hos sin familj att hon måste gå på starka mediciner, få injektioner och är helt dåsig pga detta. Hon ska hem om två veckor med. Därför blev det en väldigt lugn helg. Söndagen likaså. Vi vakna vid tolv, degade i hennes rum heeela dagen. Fick pizza och tårta till frulle av Malin som hållt i sin unges födelsedagsfest. UH!

8 stack jag hemmåt och på vägen kollade jag in Empire State Building och Times Square. Ville va lite turistig. Times Sq är BLÄ! Söndag kväll kl 9.15 är där så packat att du typ inte ens kommer fram. Vad gör folk där så länge? Till er som ska till NY i framtiden kan jag säga: det räcker med max 15 mins promenad på Times sen är du klar med det.

På onsdag kommer mamma och pappa hit med! Så på torsdag kväll åker jag in för jag slutar tidigare, sen hem igen, sen in igen på fredag kväll till måndag kväll. Vi ska göra massa! Det är bland annat Fleet Week denna veckan och det innebär att alla marin-soldater/sjömän kommer in i stan och håller i parader och massa annat. Jättetufft är det när de går runt med sina uniformer privat med. Har hunnit se några då och då under min tid här.

Okej, det var en liten tråkig update då! Hejsvej!

1 comments:

Victoria said...

Oj, då blir det lite hunkig sailorspaning i veckan;)