Thursday, April 16, 2009

JAG VILL HEEEM!!

Efter 2 veckors halsont blev jag förkyld igår... Inget konstigt med att vara förkyld. Men 10-timmars arbetsdagar utan 1 minuts paus förstör ju en. Så när jag slutade vid 4:30 idag gick jag och la mig och vaknade upp nu vid 9 med feber.

Och har jag en mamma som kommer och tittar till mig och frågar om jag vill ha något att äta eller om hon ska köpa tidningar till mig? Nej...

Jag ligger här ensam i min säng och orkar inte ens gå upp för att hämta en banan för jag pallar inte frågor om hur jag mår men att de sen inte bryr sig om att hjälpa mig på något sätt.

Jag är så trött på att vara sjuk att jag tror jag dör! Detta är typ 5e eller 6e förkylningen på 6 månader. Det är inte normalt någonstans. Men vad finns det att göra? Man är runt barn varje dag och inte kan man ta en dag off, för de har ju ingen backup-babysitter eller kan ta ledigt själva.

Nu vill jag bara ligga i min goa säng hemma, med Minus snusandes under täcket, tv:n på, te och kanelgifflar och mamma och pappa i köket.

0 comments: