Monday, March 16, 2009

REHAB

Igår bestämde jag mig: NU är det dags att sluta med sockret. Ja, jag kan inte minnas när det senast gick en hel dag utan att jag åt något sött.


Visst har jag börjat gå ner i vikt men det har gått för långt när det inte kan gå en dag utan att man maniskt kränger sötsaker.

Så idag var alltså första rehab-dagen. Ja, jag har inte ätit något sött alls! Inte ens något med lite socker i som flingor eller så. Jag har t.o.m ätit bra mat: havregrynsgröt, avocado, whole grain macka, sallad, fisk. Så jag borde ju må bra...

Men inte! Nu är det kväll, har precis ätit middag och jag har väääärldens huvudvärk! Hade typ huvudvärk senast för två månader sen.

Fatta då vilket sockerknarkare jag varit. Usch usch usch. Nu är det en sötsak i veckan bara och det ska va Starbucks old fashioned glazed donut!

0 comments: