Friday, March 27, 2009

PSYCHO CHIC

Fredag kväll och klockan är 11pm och vad gör jag vid datorn? Jo jag har inget bättre för mig för jag sitter i min säng i CT!!! Liksom WHAT? Första gånger på månader som jag inte är i city en fredagskväll.

Anledningen är för att alla har sina saker att göra. Sanna jobbar och Raisa är sjuker. Var dock hos Raisen ikväll en stund och jag gick dit! Hon bor på samma gata men jag brukar köra. Joo sorgligt men sant. Fast mitt hurtiga svenska jag finns fortfarande kvar och är det så varmt som det var idag kan jag ju inte bara köra! Gud min öppna vinterjacka var alldeles för varm att gå i tio på kvällen asså.

Måste bara berätta om min dröm i morse. Jag drömde att jag gick i gymnasiet hemma i Hbg och att vi ungdomar var tvungna att ge oss ut i "kriget". Så vi gav oss in i det och blev attackerade omedelbart. Jag blev skjuten och la mig ner. Direkt efter blev Sanna skjuten. Vi kved och började babbla om att vi ville dö, det var dags helt enkelt. Jag kved och höll vid mitt hjärta, sen tittar upp på Sanna och bara "eller vart är jag nu skjuten?", "ditt lår!" säger hon och jag bara "oj" och börjar hålla vid mitt lår och kvider vidare. Men sen helt plötsligt gick vi runt på American Apparel i Soho och kände inget av våra skott. "Ja men det är ju rätt najs att leva" säger vi då. På nåt sätt befinner vi oss direkt efter på Sundstorget i Hbg där en stor skoldag pågår. Torget var fullt med säljstånd där skolklasser skulle sälja massa saker för att få in pengar till klasskassan. Jag har min dator där och i allt kaos bara måste, måste jag in på min Facebook och skriva min status såhär "Johanna Jörgensen is having a bullet in my thigh". Jag var bara TVUNGEN! Men gud som jag försökte. Jag fick inte till det. Alla bara störde mig och jag fick inte till ordet "bullet". Jag skrev "bully" och "bullyet" men allt lät fel så jag googla och höll på. Men det blev aldrig av. Sen börja jag boxa på någon killkompis på skoj och titta på mitt lår och försökte känna efter var kulan satt men kände inte den. Sen var drömmen slut.

Ja det var en väldigt vanlig typ av dröm ur mitt huvud.

Imorgon åker jag in tidigt till city och ska strosa rundor med Sanna och Malin. Sen ska jag möta upp Marielle och hennes kompisar, KUL! Söndag blir väl en segedag i Brooklyn. Hörs på måndag you guuuys!

PUSS

0 comments: