Thursday, March 26, 2009

Läs om du inte har något vettigt för dig för jag hade inget vettigt för mig...

Snodde från Lindas blogg. Beundrar ni mig är det kul läsning annars inte alls. Mohaha.

Lovar du att vara ärlig? Jadå.
Du heter: Johanna Eva Jörgensen
Smeknamn: J, Joe-Hoe, Bobbasaj eller vad nu mamma säger.
Låt som när du är ledsen sörjer till? Lugna låtar som får mig att tänka.
Beroende av: .Socker…
Vem behöver du mest just nu: Min familj
Vad tror folk om dig? Kanske att jag tror jag är bättre än andra.
Stämmer det? Nej inte alls.
Vad får du oftast komplimanger för? Min stil.
Vad säger du för att imponera på någon? Visar bara min personlighet hur genuin jag är.
Hur imponerar man på dig? Du imponerar på mig om du är jordnära och geniun.
Brukar du skratta för dig själv? Haha, ja varje dag!

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Hey u, sorry for my stupid text last night. I was out and just thinking of u...
Var bor du? Stamford, CT, USA.
Trivs du där: Nej, jag vill uppleva NYC 24/7.
Äger du några converse: Ja, två styckna par.
Sprit, cider, vin eller öl: Vin blir jag härligast av.
Brukar du bli för full: Jag brukar mer bli rund om fötterna if jag can put it that way. Brukar ändå alltid ha koll.
Vad har du för mobil operatör: Verizon Wireless.
Är du allergisk mot något: Ja. Katter, gråbopollen, björk och nyklippt gräs och såntdär.
Har du haft sex idag: Nej.
Nästa mål i ditt liv: Slutföra min tid här, få resa mer och påbörja en drömutbildning, helst i New York.
Hur svarar du i mobilen: Hello.
Vem ringde du senast? Emilia.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att hon var ute igår, hade massa att säga men att vi hörs senare.
Antal timmar sömn inatt: 7,5 typ.
Sov du ensam: Ja.
Brukar du komma i tid: Jag är tidsoptimist, men lyckas alltid komma prick, prick!
När mår du bra: När jag är med mina vänner och familj och inte har några problem.
När blev du fotad senast: I helgen.
Hur känner du dig nu: Avslappnad, mätt och svullen idag.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart tror jag.
Vad tycker du om fötter: Vet inte om andras men mina gillar jag.
Vad saknar du: Min familj och mina vänner i Sverige.
Hade du en bra kväll igår: Jodå den var väl ok. Åkte till mallet ensam. Shoppa ett linne, drack en kopp te på Starbucks och kolla in böcker på Barnes & Noble.
Favorit dryck på morgonen: Te!
Rakar du benen: Ja 1-2 gånger i veckan.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Mellan 11 och 12, tyvärr…
Är du blyg? Jag var vilket ibland kan sitta kvar, men jag är verkligen inte en blyg person längre.
Sysslar du med någon idrott: Blä nej.
Vill du hellre ha mail än brev: Ja för det går fortfare.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja verkligen.
Har du spytt offentligt: Jaaa, usch!
Är du nöjd med ditt liv: Ja, jag är väldigt lyckligt lottad känner jag och har hela tiden något att se fram emot.
Är du bortskämd: Lite kanske.
Vad gör du i morgon: Jobbar, sen bär det iväg till city.
Vad är det värsta du vet? Larver, spindlar, människor som tror sig stå över andra människor och därför inte bryr sig om att lära känna andra människor. Bara deras förlust iofs.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Ca 2000 kr i veckan.
Vad längtar du till? Helgen.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja. Även där är jag väldigt lyckligt lottad med få men otroligt bra vänner.
Vad använder du för shampoo? Ojon Ultra Hydrating, Redken Blonde och Matrix silvershampoo. Byter för varje dusch.
En speciell dag du minns: Studentdagen och 6 okt 2008.
Hur gammal är du: 20.
Tycker du om någon just nu: Ja, kinda.
Om fem månader: Haha ingen aning.
Du samlar på: Kläder och skor.
Gröna eller röda äppeln: Gröna för jag gillar surt!
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Alla nära jag kan få tag på här och min familj hemma om tidsskillnaden tillåter det.
Gillar du golf: Ja, jag gillar det sociala i golfen och att man får va ute på fina banor, men jag pallar inte att ha något med det att göra.
Vilken tid gick du upp idag: 7.30.
Har du sovit i din egna säng inatt: Ja min egna amerikanska säng.
Har du strumpor på dig nu: Ja alltid mina bebisstrumpor. Idag sitter Hello Kitty på fötterna.
Är det okej att gråta: Ja, man måste få tillåta sig att gråta om man behöver det. Ett sätt för kroppen att få ut smärta ju.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Resa till alla ställen jag vill till och köpa mig ett green card.
Bär du glasögon eller linser: Linser sedan 3,5 år tillbaka.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej, bara man har stil så är saken biff.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Mellan 12 och 2.
Har du piercing: Öronen.
Vill du gifta dig: Vet faktiskt inte. Har svårt att tänka mig ”fast” med en man resten av mitt liv.
Vill du ha barn: Vet inte där heller. Visst bringar de lycka men lever man med en familj med småbarn och ser hur mamman har noll tid för sig själv blir man inte så sugen.
Solar du ofta: Nej inte alls. Men nu har jag försökt bygga lite färg och därför gått tre fredagar i rad nu.
Är du bra på att laga mat: Ja, mina pannkakor och min pasta brukar aldrig bli fel…
Är du flygrädd: Nej det är underbart att flyga. Älskar känslan av att vara på väg mot nya äventyr.
Hur vig är du: Inte alls.
Är du musikalisk? Jag kan typ sjunga med i alla låtar på radio.
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten.
Vilken är din favoritglass: Mammas hemmagjorda mandelmasseglass är mumma.
Tror du på ett liv efter döden: Nej.
Tycker du om sushi: Är smått beroende.
Vad äter du helst när du ser på film: Beror på om jag har söt eller saltsug. Har jag sötsug vill jag ha typ donuts och te. Är jag saltsugen är det godast med tortillachips och typ vitamin water.
Bor dina föräldrar tillsammans: Ja tack och lov.
Har du tandläkarskräck: Nej. Har man fel på tänderna och de måste fixa, får man ta smärtan om man vill ha hela tänder.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kväll. Till och med nattuggla.
Vilken ögonfärg har du: Blå.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja, det har hänt.
Biter du på naglarna: Nej!
Röker du: Nej.
Hur ofta tränar/motionerar du: 3-4 gånger i veckan.
Senaste låt du hörde: Moby – One of these mornings

0 comments: