Saturday, March 7, 2009

OH SOLE MIO!

Sitter nu här i min ensamhet i ett tyst hus. Jag jobbar ikväll medans mina h-parents är och äter middag in the city. Jobbigt såklart är det att jobba en lördagskväll men ändå uppskattar jag tystnaden, lugnet, mitt eget sällskap och att jag har världens tid att dricka upp min stora kopp te.

Kom hem för några timmar sen från NYC. Alltid lika fascinerande är den staden för mig. Bara ääälskar den!

Igår gick jag ut med Sanna till Cain, men promotern som tog in oss hade fullt upp med 30 andra gäster att det bara blev too much och too boring. Så vi mötte upp Mr. American och hans kompis och drog till One. Där dansa vi och hade det myyycket mer kul, så kul att vi blev utkickade pga stängning.

Idag chillade vi bara, sov länge, åt "frukost" klockan fyra i form av pizza från USA:s allra första pizzeria Lombardi's. Ja, den pizza jag tryckte i mig bakades i samma ugn som de första pizzorna i USA. Cool huh?

Vid 5 var det dags att ta sig hemmåter så jag tog subwayn mot Times Sq och gick därifrån till Grand Central. Det är en promenad på lite mindre än 10 min. Asså ni fattar inte. När jag kom in på Grand C var jag typ genomblöt. Det var såååå varmt ute idag. HELA 20 PLUSGRADER! Jag gick i Converse, jeans, linne, tunn kofta och skinnjacka och det var fööör varmt.

Folk gick runt i t-shirts, linnen, shorts, kjolar. JA som om det vore sommar! Såg till och med två killar i shorts, t-shirt och flip-flops. Jag är ganska anti att gå för lättklätt i onödan men jag hade serri kunnat ta på mig det idag med, speciellt när det var helt vindstilla och extremt fuktigt.

UNDERBART! Fast lite orolig blir man när det för 6 dar sen var snöstorm... Vart är världen på väg?

Så imorgon är det dags för en sväng till stan igen. Ja, stan säger vi här. Känns konstigt att kalla Kullagatan och Manhattan för samma sak.

I alla fall ska jag möta upp Sanna, mr. american och hans kompis, gå ute, äta utomhus, bara vara ute, ute, ute hela dagen i sommarvärmen!

Har tyvärr varit dålig med bilder, men lovar att fota mycket imorgon. Så jag visar ist hur härlig Sofi Fahrman såg ut idag ute på New Yorks gator!

PS: I onsdags var Leo DiCaprio på Tenjune. När kan mina och kändisarnas planer klaffa? 3 ggr på Tenjune på 2 veckor men såklart missar man ändå. WHY OH WHY?

1 comments:

Anonymous said...

Vi njuter också av den underbara värmen här i Barcelona. Annat än vad de gör hemma i Sverige med snöslask och gråväder. Hahha. Vad retlig jag är.

För vår del blir det playan idag. Inte för bad med väl för picnic med la familia. Hittar säkert någon mysig hörna att läsa min bok också- Ha det gött i NYC- njut av våren i Central Park. Kram på dig. Marie med familj