Thursday, February 26, 2009

SVART AMERIKAN 30 VS VIT SVENSK 20, MAMMA HJÄLP!

Hahah, tack mamma för de bra tipsen! Börjar komma på bättringsvägen nu så det ska nog bli bra!
.
Och så till dagens händelse: DÅ JAG BACKADE IN I EN VAN OCH SKRAPADE BÅDAS BILAR!!
.
Jodåsåatteh det var det som hände.
.
Jag hade tankat bilen och tack vare de extremt minimala bensinmackarna i detta smarta land så får man ofta backa ut ur macken! Jag backar då ut och parallelt med min backning står en vit van. Vad jag dock inte ser är att han inte står parkerat helt rakt utan snett så att hans front står i vägen för min bil.
.
Jag backar, backar, backar...
.
BOOOM!!
.
"HELVETES J*VLA SKIT!" säger jag (och det säger jag inte ofta!)
.
Killen kommer fram, svart, lång, typ 30 år och lite smått läskig. Jag rullar ner rutan och frågar om nåt hänt. Anställda på macken (lika läskiga) kommer och kollar och alla bara "yeah, you scratched his car!".
.
Jag går ut och jovisst hade jag det. Plåten ovanför hans vänstra framhjul hade blivit lite lös och vit färg hade åkt av.
.
Jag står helt chockad (såg nog ut som en 5-åring som precis sett ett monster) och börjar babbla om att jag inte är härifrån, att jag inte vet hur allt funkar här, jag är bara här i 2 månader, det är inte min bil osv...
.
"Give me 100 dollars and we'll forget about this"
"I dont have 100, just 20"
"Oh god"
"I know you wouldnt trust me but I can go and come back here in 15 mins with 100 dollars if you want to" (VAD tänkte jag?"
"No, no, no I wouldnt do that. So I guess I'll have to report this and get the cops over here"
"No, but please, how could we solve this?"
.
Suck, stön, förtvivlade ljud från mig så...
.
"Ok, but just give me the 20 then..."
.
Skönt kan man ju tycka men sen väntade det svåraste: berätta för min värdmamma.
.
Jag åker hem med svullen hals, jaa så gråtfärdig var jag. Så då gällde det, jag gick in bestämt "nu säger jag det bara!!". Så står hon och barnen där när jag kommer innanför dörren.
.
"Eh, eh. At the gas station... I scratched the car..." Sen gick det nog 5 sekunder och så börjar jag gråta.
.
Förvånandsvärt säger hon att det är ok, att det fixar sig och att allt är lugnt men att hon bara var besviken på mig att jag inte ringt henne när det hände. Jag kan förstå henne men jag var ju i sån chock då.
.
Hon ger mig till och med en KRAM! Hahah, så härligt ändå. Sen var allt som vanligt igen, nästan bättre t.o.m. Det var precis som att mitt gråt var som en isbrytare vi väntat på i 5 månader.
.
Så det var de, det! Min första skrapning av bil, eller jag har ju gett mammas fälgar några törnar (förlåt mamma!) men detta var läskigt det.
.
Det var min första förhandling med en svart man med. Kändes lite kriminellt och även fast jag tror han bara hotade med polis men att det bara var skitsnack för han säkert inte hade försäkring så var det ändå bra förhandlat av mig. Från 100 till 20 dollar.
.
Fast de 20 dollarna skulle ju gå till sushi och solning... BUÄH! Men det får bli imorgon. Det blir en dyr solning och sushi det.
.
Gonatt på er!

1 comments:

mamma said...

Nån gång ska vara den första att skrapa bilen.. Lite läskig situation att alla var mot dig på macken.. men en bra erfarenhet att
ha klarat ut en sådan händelse utan
att behöva ringa upp någon för att få hjälp..sen tycker jag att det var konstigt att inte din hostparents hade talat om för dig att om något händer så kontakta oss, för bilen är försäkrad så allt går att lösa...
Alla har vi bucklat till våra bilar på ett eller annat sätt..Nu var det din första gång och förhoppningsvis den sista..kram Mamma--ska kontakta Pontus i veckan och hämta väskan....