Monday, February 16, 2009

The rest of la weekend

Helgen slutade ju inte efter min lilla update. Danne kom och hämtade upp oss på lördagen och gav oss varsin ros, haha!

Vi gick och åt sushi och friterad glass. Därefter stack vi hem till honom och spelade Rock Band med hans roommate. Jag stod för trummorna och shit vad jag rockade! Typ min framtida karriär som nästa Travis Barker. Nä men serri. Har lovat mig själv att lära mig spela ett instrument, så kanske blir jag och alla 12-åringar på trumlektioner i höst?

Sen delade vi på oss eftersom inga "vanliga" killar kommer in där vi tjejer kommer in. Så Sanna och jag stack för att träffa upp Malin på 14th st. Där gick vi till ett ställe som heter Country Club som vi stannade på hela kvällen/natten. Halva stället låg till i källaren med lågt tak. Alla var sjukt glada och alla verkade känna varandra typ. Kändes som värsta hemmafesten! Hur coolt var det inte då när DJ:n stoppa musiken och började rappa själv? Vi trodde först han körde igång en låt.


Söndag vaknade vi sent igen. Tog tag i oss och kom iväg för att lämna min väska i Jersey. Var lite krångligt och jäklar vilken träning jag fick efter att ha dragit den upp och ner i trappor på subwayn. Några män hjälpte mig tack och lov. En biffo bara lyfte upp väskan med tre fingrar och bar den med utsträckt arm som om den vore en handväska. Haha, helt störd!

Efter några byten kom vi äntligen fram till Jersey och jag lämnade av min väska på hotellet. SÅ skönt! Då det var dags för ÄNNU en fest på kvällen gav vi oss iväg till Forever21 för att panikhitta en outfit till kvällen. Varför är det så att när jag för en gångs skull verkligen behöver hitta något, att jag då inte hittar något? Vi gick säkert runt i en 45 min och klart hittar jag min outfit när Sanna står och håller plats i kön. I alla fall gick vi och shoppade next to The City-tjejen Allie. Fjärde kändisen på en helg, fjärde kändisen sen jag kom hit. MYSKO!


Följande 2 timmar efter våra inköp tog vi oss till Atlantic Center i Brooklyn, köpte pizzaslice i väntan på bussen, åt middag på bussen, kom hem, duschade, klädde oss, sminkade oss och ja allt det där och tog taxi till meatpacking. Fattar inte att vi hann allt det på bara 2 timmar!

Väl i meatpacking var det fest på Tenjune som är en av de hetaste klubbarna i NY. Min första gång där, men riktigt kul ställe! Vi hade det superkul! Träffade så många promoters utanför att vi typ hade 3, 4 bord att hänga vid.

Tack vare President's Day idag så började jag 2. Så åkte hem från NY i förmiddags. Nickade till massa på tåget, men sen när jag kom hem och hade tid för iaf 1 timmes nap kunde jag inte sova. Blev nog bara 2-3 timmars sömn inatt men ändå var jag inte så trött under dagen. Men nu för en kvart sen kände jag hur det slog till. Men måste hålla ut 1 h och 15 min till för The City!

Okej, nu är jag för trött för att skriva mer. Ska lägga mig som en liten bebis ikväll!

Hope you had a nice weekend!

XOXO

3 comments:

Anonymous said...

Var har du köpt din väska? :)
Tänkte också fråga om du har Facebook och om du isf lägger upp mer bilder där?

Anonymous said...

väskan är köpt på ebay. ja, jag har facebook och ja där finns en hel del bilder från min tid här.

Anonymous said...

Toddi, klubbande i N.Y - är avis! ;) Hoppas allt är bra med dig. Hörs snart! Puss från Stockholm