Wednesday, February 25, 2009

Miss Sjuker


Jag har varit sjuk så många gånger sen jag kom hit att jag har tappat räkningen. Jag är SÅ trött på det nu att jag inte vet vad.

I och med detta känner jag att jag aldrig kommit igång med gymmet. Eller jo, men då har det kanske varit att man gått dit ofta i två veckor, sen får man en släng av sjuka igen.

Tittade på min profil på gymmets hemsida häromdagen och visst fanns det perioder där jag var otroligt ambitiös, men hur sjukt är det inte när jag såg att jag besökt gymmet en (1!!) dag under december månad.

Så då fick det va nock kände jag. Så igår gick jag ändå till gymmet, gick på treadmillen i en timme även fast jag fick snyta mig några gånger sådär diskret.

Idag mår jag inte bättre, men jag ska ändå göra samma sak ikväll.

Det jag nu börjat med är att sova på dagarna fast jag halvsover och konstigt nog alltid har mardrömmar när jag sover på dagen och jag äter vitaminer varje dag. Hoppas det hjälper för jag pallar snart inte mer!

En sak som är säker är att jag bara ska ut en kväll i helgen och det ska INTE bli en gå-och-lägga-sig-halv-fem-på-morgonen-utgång. Det klarar inte min lilla arma kropp mer. Haha.

Några tips på hur jag kan lappa ihop mitt immunförsvar? NÅGON?

Grattis förresten Vickan och Danne! Det var 7 långa år, men okeeeeeey!

1 comments:

mamma said...

treadmillen?? Antar att det är löpband??
Kur mot förkylning är att gå och lägga sig tidigt på kvällen vid c:a 10:00 i en veckas tid. Hoppa över festandet en helg och kurera hela kroppen..
Om du konstant är frusen??vad vet jag??så har jag ett supertips!! Smörj in dig efter varje dusch varje dag så har du inte torr hud. Torr hud är lika med sprickor i huden där kylan tränger in..
Kram från mamma