Sunday, February 8, 2009

ÅHÅ JAJA

Nu är det söndag, klockan är 11 på kvällen och jag njuter av fin musik på tv. Det är nämligen Grammy Awards som är igång! John Mayer spelar nu, mums! Innan uppträdde Jonas Brothers med Stevie Wonder. SÅ bra han är asså lille Stevie!

Men nu måste jag berätta om helgen, för guud vilken helg det har varit!

Åkte in fredag kväll med Raisa och Linda. Väl inne i NY träffade vi upp Sanna på suben. Innan hon dök upp träffade vi också ett dance crew som började prata med oss och krama oss, haha! Det är som sagt något av det jag älskar mest med New York (USA), att man träffar så många olika människor hela tiden. Jag har bara denna helgen mött en 20 olika nya människor.

I alla fall... Därifrån stack vi upp till 72nd st där Linus bor. Han fyllde år igår så där var vi ett gäng på kanske 15 pers som fira oss. Därefter stack vi då mot Webster Hall som var över förväntan faktiskt! Har hört innan att det bara är massa svarta killar där som är slibbiga, men icke alls faktiskt! Även där träffade man på ett par lustiga figurer. Det var en kille som stoppade mig och berättade hur vacker jag var om och om igen och att han ville resa i Sverige med mig. Sen på fullaste allvar gjorde han upp planer för oss till alla hjärtans dag. Enligt honom ska vi till Atlantic City den 14e och gambla. Hahaha!

En annan kille, jättegay, dansade på scenen och såg jätterolig ut så jag fotade honom. Det gillade han och kom fram och sa att han skulle bjuda mig på en drink senare. Jag glömde bort det, gick upp ett tag och senare går jag ner igen, då kommer han fram och ger mig en biljett till gratisdrink.

Sanna hämtar mig efter att ha letat länge visst och vi åker därifrån. Så det var den kvällen det. Kul var det!

I lördags degade vi hela dagen, men ryckte upp oss ett par timmar det var dags för utgång igen... Ja ni, tro't eller ej. Jag mådde inte så bra under dagen om man säger så men har man lovat att fira en annan tjej så har man. Och kul hade vi!

Kvällen satte igång på High Bar, som är ett ställe som ligger på ett roof top i midtown. Där var vi ett gäng tjejer och två promoters. Efter en timme åker vi ner och hoppar in i Hummer limon som står där och väntar på oss. I Hummern var det bra drag! Var riktigt kul, alla var på så gott humör! Vi körde runt mest på Times Square och gud så kul det var då! Folk stanna framför den och posade och sen när födelsedagstjejen ville stanna bilen för att ta foto med oss alla utanför samlades det värsta folksamlingen på trottoaren. Folk bara titta och fota. Har aldrig känt mig så kändis tidigare. HÖHÖ!

Vi hoppa av efter en timme och fortsatte festen på Citrine. Skulle visst va en bra klubb men det var litet och bestod av 70% bord, 20% bar och 10% yta att stå på. Inte så kul, så jag och Sanna drog upp till Aspen. Där var vi ganska kortvariga för det var bara inte så kul där heller så vi stack till Mackedonkan runt hörnet. Där köper jag mig och Sanna pommes och en hamburgare och precis när jag ska betala kommer en kille fram och ber att få betala. "Okay!" säger jag men jag betalade ändå. Sen som alla andra pratglada amerikanare vill han ju stå och prata. Jag är himla pratglad med så vi står och pratar där. Han frågar om jag är Scorpio, men nej det är jag ju inte, fast det var vakterna som stod vid dörren (ja här har alla ställen vakter). Sen bara "Johanna, I love you!" heheh, eh tack? Han ville ha mitt nummer och detta var första gången jag var smart nog att ge ett falskt! Han var dock första som ber om att få ringa det så jag kan svara. Jag bara "Eeeh I forgot it at home". PUH!

Jag och Sanna sticker hem, somnar i bilen så chaffisen får väcka oss. Inte konstigt, är ju en bit till Brooklyn!

Idag vaknade vi 1:30 först och gud som vi båda drömde! Sanna drömde att hon jagade efter läsk överallt men inget ställe hade läsk. Jag drömde att jag åt massa saftig apelsin. Vi var törstiga med andra ord! Jag drömde också att jag gick gråtandes genom Soho som såg jättehippie ut med massa hippies och djur och hö på gatorna. Jag grät för jag var så ledsen för att jag i drömmen skulle hem bara några dagar efter. Jag drömde också att mina värdföräldrar skulle skilja sig och att min värdpappa var glad över det. Så lustigt så!

2 timmar senare var det dags för mig att ta mig hemåt för att jobba kväll. Sanna följde mig halvvägs och gud så fint väder det var idag. Strålande sol och 14 (!) grader! Halledaaar!
På vägen mot Grand C. gick jag in på ZARA och handlade lite och lite längre ner på gatan träffar jag på Anders som är manny här i NY. Hur sjukt är inte det? Varför träffar man på människor man känner eller känner igen i vad som känns världens största stad? Har tidigare sett en som jobbar på FIKA en vecka efter att vi varit där och har träffar på en annan bekant bara sådär!

Jag kom hem i tid och jobbkvällen gick bra. Men vet ni hur mycket jag har ätit idag? En skål oat meal, ett halvt ägg och en skål puffins (typ havrekuddar). SJUKT eller?

Nu är Grammys slut och nyheterna är igång. Visste inte att Vickan Silvstedts ex husband är nyhetskille på CBS!? Mycket bronzer har han i alla fall!

Så det var min helg det. Här kommer lite bilder...

födelsedagsgrisarna

tuffe Raisa Baisa

min superläckra kompis

gruppbild på High Bar

så fin bild!

Malin, Sanna, vet inte, Hira och födelsedagsbarnet Milla

jag och tha Hummer

1 comments:

Anonymous said...

Jag bara undrar varför vill du hem??????? Jag hade stannat för alltid!
Kram ;-)