Wednesday, January 14, 2009

Too much info

Gil sitter på toan och gör sin business så att säga, med dörren öppen. Jag står i köket.

G: Johanna?
J: yeees?
G: Did you know that you can see your poop coming out of you tushie (rumpa)?

Han frågar mig alltid om jag vet saker som han vet för att få chansen att berätta för mig saker som jag då inte vet.

J: eeeehm, noo?
G: Yes! If you just look into the toilet you can see your poop coming out!
J: Eh okaay!
G: Yeah, you can see it fall out of your tushie!
J: tyst

Gud så bra han är den där Gil, han berättar saker för mig som jag så länge velat veta!

Var förresten precis med pojkarna på biblioteket. Rummet bredvid satt ett gäng ungdomar i 16-årsåldern. När vi skulle gå kom en 16 årig tjej fram till oss och fråga om pojkarna var mina barn. Hahah neeej, sa jag och så sa hon att hon bara ville säga hur "adorable" och "cute" Liav var och att hon egentligen inte trodde att jag var mamman för jag såg sååå ung ut. Gulligt! :) Meeen inte kul att bli misstagen för att vara en MAMMA? USCH!

0 comments: