Wednesday, December 31, 2008

Ut med det gamla, in med det nya

Har du min enda paus på dagen för att pappan är ute med killarna och åker pulka. Ja det snöar igen, buhu!

Förstår inte varför jag jobbar denna vecka egentligen. Pappan är ledig för att han var tvungen att ta ut sina enda två semesterveckor innan årets slut och han gör inget vettigt! Okej, han har åkt och handlat mat och lite så men jag får jobba ändå. Tråkigt att de håller så fast vid att jag endast ska få de två semesterveckor jag är tilldelad. De kunde lika gärna gett mig ledigt denna med, räknat bort den och låtit mig ha ännu en vecka. Men what to do?

Imorgon är det ett nytt år och det är med spänning och förväntan jag påbörjar det!

Har suttit och tänkt en hel del idag på vad jag minns och är stolt över av 2008 och vad jag vill åstadkomma och hitta på under 2009. Här är vad jag kommit fram till:

2008

  • Det var under 2008 jag började umgås med de flesta av mina närmsta vänner jag har just nu. Anna (vi var bästisar i sexan men hittade tillbaka till varandra, haha), Nicole (gick i samma klass i 3 år och hittade varandra innan studenten), sen kom jag till USA och blev snabbt bundis med Emilia, Sanna och Raisa. Många nya kompisar har också kommit in i mitt liv detta år vilket förgyllt det ännu mer! :)

  • Jag minns studenten väldigt väl. Den man hade laddat inför i ett år nästan! Och såklart var jag jättesjuk när dagen kom. Men jag kämpade på ändå och hade jättekul. Så kul att jag i fyra dar efter låg som en död sill i sängen med hög feber. haha.

  • Jag minns allt som ledde mig fram till min tid i USA och inser hur mycket det har fått mig att växa. Även fast jag vill åka hem tidigare ångrar jag mig inte det minsta att jag åkte hit! I och med detta har jag som sagt träffat underbara människor, fått se staden jag alltid velat se, festat på klubbar i New York vilket jag tidigare bara kunde drömma om, känt på hemlängtan för första gången i mitt liv vilket fått mig att uppskatta allt hemma mycket mer och fått ta så pass mycket ansvar att jag nu tycker det nästan är världens lättaste grej att ställa ner en tallrik i diskmaskinen (hahahaha, äntligen va mamma och pappa? nu kommer jag vara er betjänt istället)

  • Jag har vuxit mer detta året än något annat år överhuvudtaget. Jag påverkas nu mindre av andra och lyssnar mer på mig själv. Har aldrig följt strömmen riktigt men nu litar jag ännu mer på min instinkt och mitt förnuft.

  • Jag har tagit avstånd från folk som inte fick mig att må bra.

  • + massa massa mer.

Det har varit ett väldigt bra år måste jag säga! Men nästan år ska blir bättre!

Under 2009 vill jag:

  • Resa till California, Frankrike, Italien och Australien (resa så mycket jag kan)

  • Träffa ännu fler underbara, roliga, inspirerande människor

  • Spara mitt hår så det går över brösten, hahaha!

  • Hela tiden vara igång utan att någon dötid uppstår. Efter det tempot man är med om här kommer jag vilja göra massa roliga saker även då jag bara är hemma och jobbar.

  • Ta mig hem härifrån i lagom tid så jag känner att jag inte är här för länge och tråkar ut mig själv men heller inte för tidigt så att jag ångrar mig när jag kommer hem.

  • Uppleva mer ansvar och därmed utvecklas ännu mer.

  • Bli mer medveten om min hälsa och därmed t.ex. slippa hål i tanden som jag misstänker jag har nu (ja det gör jätteont)

  • fira jul hemma

  • LEVA LIVET och bara ta allt som det kommer. Ha skitkul hela tiden helt enkelt :P

Därmed önskar jag er alla ett GOTT NYTT ÅR!




3 comments:

mamma said...

Var som sagt i Mölle igår och hade det jättetrevligt på nyår. Vi berättade också vad som hade varit jobbigt och bra med 2008 och vad vi kanske förväntade oss av det nya året.
Vi åt löjrom, rådjurssadel och passionsmousse. Allting var kanongott som vanligt. Körde sedan hem vid 3-tiden.Har åkt taxi från Mölle tidigare nyårsaftnar och fått stå och vänta i c:a 2 timmar för att komma hem. Tyckte det var bättre att ta det lite lugnt och köra själv hem.
Imorgon väntar jobb igen för att sedan åka till Antibes på lördag, Victoria och Anders kommmer att bo här då hela tiden.
Du skriver fantastiskt bra Johanna. Puss och kram Mamma

Anonymous said...

resa är det bästa jag vet!
gott nytt för typ 3e gången :)

Anonymous said...

Hej Johanna!

God fortsattning pa det nya aret.

Jag instammer med dig om att resa.. Det utvecklar dig som person, far traffa manga nya manniskor,platser och kulturer.

Man blir inte sa trangsynt.

Som du marker kan jag inte skriva svenska bokstaver pa tangentbordet...jag skriver pa ett thailandskt tangentbord.

Vi har firat nyar och trettonhelg i detta underbara,gastvanliga land.

Tyvarr har inte solen varit framme pa dessa 8 dagar vi har varit har...men har ar underbart anda.

Vill samtidigt framfora att jag tycker du ar fantstisk som gor ditt USA aventyr till ngt posotivt.

Och du skriver sa levande..

Kram pa dig Johanna fran familjen A