Monday, December 15, 2008

Update

Luciafirandet var himla kul och där var mycket svenskar! Det bjöds på pepparkakor och luciasång!

Har inte så mycket att skriva. Är trött från helgen. Kanske jag skriver mer detaljrikt om jag får lust, annars fortsätter jag bara med det som händer kommande dagar.
Förresten, på subwayn går det på och av massa musikanter. När jag var där kom det på två minimexikanare med varsin banjo som sjöng jättehögt "Feliz Navidad", sen på nästa stopp kom tre svarta gubbar på som sjöng acapella och knäppte med fingrarna och gungade fram genom vagnen. Haha, rätt trevligt ändå!

New York bjuder på allt. I lördags när jag gick en stund för mig själv stannade en lång rosa limo vid ett rödljus. Där bak fanns det en utomhusjacuzzi. Folk stannade vid den, tog bilder och fascinerades av denna roliga bil. Sen rullar bilrutan ner och där sitter ett glatt gäng 10-åriga tjejer som skriker. Jättegulliga var de! :)

Tog tag i mig själv och gick faktiskt in på Public Library. Fick se trappan där Carrie får reda på att Mr. Big inte vill gifta sig med henne, alltid nåt! Sen kollade jag in Rockefeller-granen och olika butikers julpynt! 5th ave var helt galet! Det var cirka -2 grader ute, men det var så mycket folk att det kändes som +3 grader ibland!


Vi hörs ;)

0 comments: