Friday, December 12, 2008

LUCIA

Nu är det Lucia hemma sedan 5,5 timme. Här är det Lucia om en halvtimme med andra ord! Höhöhö. Så nu har ju Andrea varit hela 21 år i 5,5 timme!

GRATTIS Yogg på födelsedagen!


Jag mår prima nu och är sååå laddad inför imorgonkväll! Wohoo! Massa svenskar samlade på en klubb, med glögg och lussekatter i New York. Kan det bli bättre? Nää.. :)

Jag och Raisisen åker in efter lunch och chillar rundor i New York. Ingen shopping för min del den här gången. Ska inte ens gå i affärer. Det blir väl mys på Starbucks eller nåt ett par timmar. Sen måste jag ju kolla in granen vid Rockefeller samt LV's och Cartiers julpynt. Därefter blir det hem till Linus på Upper East Side, där vi förferrar med musik som jag ska bränna snart (skitbra musik med andra ord, hehe) och donkan. De é najs!

Förresten måste berätta! Ikväll innan jag åt middag med min familj så skulle de typ säga en dikt och tända ljus (de är ju judar). Så tänkte jag att då sticker jag in på toan under tiden, blir bara så konstigt annars. Så kommer jag ut, ja då har de väntat in mig för att göra denna lilla ritual! Hahah. Så jag fick se på när mamman och äldsta pojken sa något och sen efteråt säger man "shabat shalom" till varandra. Till och med jag! Åh jag är så anti religion, men ja, vill ju vara trevlig. Innan vi skulle äta tog pappan fram en bok och läste jättesnabbt ur en sida på hebreiska och sen skålade vi. De bjöd mig på vin. Har aldrig känt mig så avslappnad runt dem som jag gjorde efter det glaset. Hahahahahaha.

Hörde att de är hos vänner i NY hela dagen på söndag med. SÅ skönt! Jag kommer ta första tåget hem på söndag vid 05:30 med Stamford/Greenwich-tjejerna, så kommer bli skönt att dega rundor själv i huset då.

Det var allt för mig.

Hoppas ni får en underbar helg!

2 comments:

Anonymous said...

Åh, vad det låter nice med lucia partaj - massa svennar! Känns som jag är enda svensken i hela MN!
Ha så kul! Puss, Lottan pottan

Anonymous said...

BABAGANOUSH!