Tuesday, December 16, 2008

STOPPA PRESSARNA!


Vad är detta? Hände för en timme sen i mitt lilla, lilla Skåne. Ganska sjukt! Gick in där läsare precis kommenterat om deras upplevelser för en timme sen:
.
"Fy fan vad läskigt! Jag vaknade av att jag låg och skakade i sängen som en geléklump. Det kändes precis som att en hjord gnuer sprang runt i huset. Kan ju säga att jag INTE kunde
somna om efter det där."
.
"Ja herregud, trodde jag drömde! Men bokhyllan skakade så kraftigt här i Malmö att ett glas rasade ner i golvet! Riktigt läskigt!!! Mamma trodde att hela huset var på väg att rasa!"
.
"Här i Skurup har gatuljuset försvunnit och katten for upp ur sängen som skjuten ur en kanon och gömde sig under soffan. Otäck upplevelse."
.
Eeeeh va? Det är väl inte 1 april idag? Haha. Kan ni inte skriva hur det var för er? Var det så pass skakigt som de får det att låta? Några skador på hus och så? Berätta!
.
Stackars lilla Skåne!

4 comments:

mamma said...

Hej Johanna. Du vet ju att kvällspressen gör allt för att sälja... Vi har inte märkt av någon jordbävning här..Lugn, lugn.

Bra att paketet har kommit fram. Men bara det lilla, vad jag tror?
Det andra kommer idag. Hoppas det.
Synd att mamman är så misstänksam och inte vill släppa in dig i familjelivet. Det är väl bara bra om du tömmer brevlådan så ser det ut som någon alltid är hemma.

På tal om Minnetonka-stövlar, så tänkte jag köpa sådana som du har här hemma men en storlek större.
man kanske skulle köpa dom genom E-bay..men jag är så dålig på att beställa från utlandet. Skulle du kanske kunna hjälpa mig? Tror att de låg på c:a 130 dollar eller något mer t.o.m.
Annars är allt bra här hemma. Julgranen är på plats. men saknar ännu lite pynt.
Om några dagar åker vi upp till Halmstad till farfar. Mormor följer med.Han ville att vi skulle ta middag med oss upp som han kan äta. Vi skickar dina pengar de närmsta dagarna Johanna. Puss och kram mamma

Anonymous said...

HAHAHAHA ÄNTLIGEN så börjar moder jord att förstå att skåne är inget att ha och bör gå under!

tur är att det bästa från skåne finns här, DUUU tihi

Anonymous said...

Hej Johanna,

ja här händer det grejor men tydligen så sträckte det sig inte ut till Laröd eller dom sover som stockar :-) Vi har alltid vårt fönster öppet ganska mycket så när detta hände vaknade vi med ett ryck av ett konstigt ljud och Ruffo blev orolig och tittade åt all håll. Max var övertygad om att det flugit in en fladdermus, det hade han minsann sett och hört ett konstigt fladdrande ljud genom rummet. Upp kl. tjugo över sex för att leta efter den överallt, fanns ingenstans. Somna om kunde jag efter en lång stund och drömde hur knasigt som helst om fladdermusen som blev en katt när den väl kom fram!!!! Letade vidare sen och var rädd så fort man tog i något ifall den hade gömt sig där. Nåväl, när vi kom ut med Ruffo och pratade med andra så fick vi förklaringen hehe. Det var vår upplevelse i city om detta.
Får väl lyssna på nyheterna ikväll och höra andra berättelser.
Kram

mamma said...

I Laröd kändes inget..vad jag vet,
men jag pratade med mormor. Hos henne hade sängen skakat. Synd att vi inget märkte i Laröd det hade varit häftigt..kram mamma