Thursday, December 25, 2008

Jaha då var det alltså julafton igår?

Åkte in i ösregn till NY igår för att sedan ta mig med rullväska till Brooklyn. Mycket jobbigt start på dagen faktiskt. Var tvungen att springa in på H&M med reseväska och hela köret för att köpa ett fjuttigt paraply för 7 dollar!

När jag väl kom till Sanna var håret, sminket och skorna förstörda. Men jag försökte ändå hålla julhumöret uppe! hehe..

Vi stack till Manhattan och kom lite förmen sent till svenska kyrkan där det var psalmsång och julsång från någon fikus-musikal-kille. Men han var duktig! Sen åt vi lite saffranslängd och drack saft runt en massa svenskar.

Därefter mötte vi upp Raisa och Makke och stack till Smörgås Chef som slarvat med vår bokning så vi fick vända och gå ut med tomma magar!

Istället åkte vi till Brooklyn och åt italiensk mat, på julafton! Aja, jag var glad att jag fick mat i maggen efter en dag med en halv bagel, en clementin och en cupcake.

Sen blev det lite sällskapsspel och julklapsspelet. Jag vann Clear Eyes, ett sminkset, ett par pimpade hörlurar och lite godispastiller. De Clear Eyes är helt otroliga! Jag droppade i dem i mina trötta röda ögon inatt vid typ 2. På ett par minuter blev ögonvitan helt vit och jag såg ut att ha fått en hel natts sömn. Heeeelt sjukt! Tänker köpa med mig ett gäng hem fo sho!

Idag vaknade vi vid halv 2, har dansat lite, lyssnat på musik och bara slappat! Äkta juldag i alla fall! Vår dags enda aktivitet blir nog att se om en mataffär är öppen... Och skräckfilm ikväll!!

Imorgon kommer Sannas kompis Linn hit så då blir det väl ännu mer liv i luckan! Då ska vi shoppa lite och gå ut på kvällen.

Lite update bara då jag inte kommer vara så aktiv med skrivandet den här veckan :)

Hoppas er jul var mysig!

POSSPOSS

4 comments:

Victoria said...

Har läst att clear eyes kan paja ögonen.Så gör lite research innan du blir för förälskade i dem :)Kan vara en lögn...

Har själv provat och effekten är sjukt bra!!
Puss och kram

Anonymous said...

God Jul och Gott Nytt åt Johanna! :)
Kram Nelly

mamma said...

hej johanna. sitter nu hos Janne och Cecilia och har gått igenom din blogg. Vi har ätit en god middag. Mine är med och efter 1 timme så började Mine trivas ihop med Spiky., Nu ligger domoch sover på varsitt håll. Snart ska vi gå en promenad med hundarna. Janne och Cecilia hälsar att du varit jätteduktig och klarat av en tuff tid. Lotta är med Björn nere i Afrika hos hans pappa och firar jul..kram mamma,pappa,cecilia,janne,spiky,minus. p.s cecilia hälsar att det är tråkigt här hemma utan snö. Du har nog mer snö där. puss och kram..

Anonymous said...

God Jul & Gott Nytt år kusin! kram ellen