Sunday, December 28, 2008

It's a hard knock life for us

Då var semestern över och vardagen blev densamma idag. Ganska less på detta är jag om jag ska vara ärlig...

Julveckan var slapp och skön! En del shopping som vanligt och många skratt. Har hunnit äta sushi 5 gånger med. Åh kan inte få nog! Började äta det först här i USA och har hört hur dyrt det är hemma. Borde nog lära mig att göra det själv. Tjusningen med det hela är ju att man kan äta nyttig, välgjord mat billigt. Men hemma kan man ju bara käka pizza eller McDonalds som fattig ungdom, ändring på det!

Shrimp tempura roll är mumsi mumsi

Jag har hunnit se en hel del tuffa hundar i Brooklyn med. Gud som jag saknar att ha en hund runtomkring!


Linn kom i fredags och tre tjejer blev fyra! Jag fick min enda "riktiga" julklapp som bud med henne också från någon hemlig stockholmsbo...

Har nämnt innan att Soho och The Village har bättre shopping än midtown, men nu måste jag verkligen understryka att jag menar det! Ska du få ut maximalt av din shopping i NY så gå i The Village och Soho, punkt slut.

Igår kväll berättade förresten min hostdad om att han lagt upp bilderna på datorn från en kamera som Gil brukar använda (ja han är 4 men tar rätt bra bilder!). De tittat på några bilder han tog på mig för ett par veckor sen, så hade han sagt "Det är bra att vi tog fina bilder på Johanna för då kan vi minnas henne när hon åker hem igen". Åhåh så gulligt, men ännu jobbigare att åka hem tidigare!

Här kommer lite bilder från veckan som gått:

Herald Square, NY

Svenska kyrkan med sjungandes Peter Jöback-kopian i bild

Jag och Raisa visar upp våra nya bling bling hörlurar

Makke och Marie fnissar

Sanna med sin nya tuffa Hello Kitty-kamera!

Jag sov i pojkens rum. Kan det bli mer amerikanskt?

Det kryllar av subway-musikanter, de här var jätteduktiga!

...till skillnad mot denne tappre man som slog folieinpackade fingrar mot fasttejpade grytlock

Söt hund i Brooklyn

Skämtgrej på Ricky's: använder du detta munspray får du en sexig svensk accent.

Inne på typ världens minsta supermarket trycker de inte in ett paket svenska pepparkakor, utan massa olika i 6 smaker!?

Såhär fashionblog-snygga blev jag och Sanna efter vi sminkat varandra

Hoppas er julhelg blev fin :)

2 comments:

mamma said...

alltid lika kul att se dina bilder johanna.är just nu på jobbet och ska gå hem. ska sen åka till väla och byta en julklapp åt pappa. var hemma hos mariana och micke igår. Vi åt jättegott och hade det trevligt. Zorro,Zelma och Zigne var runt oss och ville bli klappade.. Imorgon börjar jag 06.30 och får sedan en eftermiddag hemma för att vila upp mig och ladda inför Nyårsafton. Skriver mer till din Mailadress senare.kram mamma

Anonymous said...

haha du är söt
och gatutrummisen med :D
puss