Monday, December 8, 2008

GO SWEDEN!

Var precis och postade iväg ett litet julklappspaket till Schweden. Så håll utkik nästa vecka Rönnvägen 1!

På postkontoret hörde kvinnan bredvid mig att mitt paket skulle till Sverige. Hennes skulle till Danmark sa hon! Så jag berättade att jag bor 20 min från Danmark. "Tvärs över Köpenhamn?" fråga hon, "Nej lite mer norrut!" "Jaha, tvärs över Helsingör då!" "Ja precis, what a small world" avslutar jag. Alltid lika trevligt att småsnacka med folk här. Något jag kommer ta med mig hem fo sho!

På Stop n' Shop köpte jag WASA knäcke. Tacka gud för att Oprah hyllade WASA som ett smal-bröd för nåt år sen så att de började exportera till USA. För hade det inte funnits, hade jag inte kunnat äta något nyttigt till frukost nu när min nyttiga era startat. Helt seriöst så är all frukostmat här antingen vit eller sockrig eller både och. Finns inte ens mörkt bröd!

Detta är ett vanligt frukostval hos många familjer, och de vuxna äter det med. Jag kan säga att det är som att äta sockerbitar, rakt av!

1 comments:

mamma said...

I usa verkar det ju vara som om de vuxna äter väldigt sött till frukost. Jag tror ju inte att speciellt många vuxna i Sverige äter"kalaspuffar".