Friday, November 7, 2008

Tolle

Jag har feber och har noll energi till att gå och kolla på bio med Raisa som var tänkt. Tolle då! Hade sett fram emot det sen tisdags..

Varför ska jag bli sjuk så ofta? Jag var sjuk för 6 veckor sen! Har jag ens ett immunförsvar? Hatar att bara ligga i sängen och inte kunna göra något. Men sen känner jag min kropp så bra att ger jag mig inte tid till att vila en hel kväll "skjuter" jag bara på sjukan och slutar med att jag är sjuk i flera dagar.

Vet ni vad mer? Jag har haft lock för öronen i 6 veckor med sedan förra förkylningen, kul att den blivit värre nu då! Kommer jag ha lock i 6 veckor till då med andra ord?

Åh känner mig riktigt kass och depp nu. Vill åka hem. Au pair-livet är inget för mig har jag kommit på. Så vi ses i januari alla svenskar. Det passar mig mycket bättre att jobba, spara och sen åka på långsemester och leva loppan. Klarar inte av barn länge till och den ständiga känslan av att man har sånt ansvar gentemot familjen, att behöva kompromissa med dem om när jag ska få ha en ledig helg och när jag inte ska få ha det. Gillar heller inte att bo på samma ställe som jag jobbar. Fritiden blir så påverkad av det. Tror alltså inte att det blir någon rematch utan hem i januari, februari, jobba jobba, sen bo i NY 3, 4 veckor i vår, vidare till Cali i några veckor och Hawaii en tag. DET är min resedröm!

Sen i sommar vill jag spendera tid på rivieran och tågluffa därifrån genom Italien och vidare till Sardinien.

Vill heller inte känna det som ett nederlag om det nu är så att jag åker hem. Det är ju faktiskt omöjligt att veta om au pair är något för en innan man åker iväg. Vi lever i en situation som är väldigt märklig egentligen men som vissa älskar men som andra inte trivs med. Jag är iaf glad att jag testade på detta och kommer göra det bästa av nuet här. Kanske jag stannar till sommaren, vem vet? Men det jag skrivit ovan, är precis så som jag känner för tillfället och har känt av ett tag.

Som sagt, bli inte oroliga eller nåt och undra om jag är ledsen. Det är jag inte. Tycker bara det är skönt att jag kommit på varför jag inte trivs ill 100%.

Jaja vi får se helt enkelt! Men en sak är säker och det är att jag INTE ska jobba med ungar i framtiden och att jag faktiskt inte förstår varför alla skaffar ungar..

Ha en toppenhelg hemma i rusksverige! Saknar vår brasa där hemma nu i höst och vintertid.

2 comments:

Anonymous said...

åh inte vara sjuk :(! fy vad tråkigt, nu när helgen drar igång och allt.

Ja, alltså... även fast inte aupair grejen är något att hurra över så får du bara göra det bästa av allt du har att göra i usa. Jag menar, utnyttja familjen för att få uppleva usa. Tror alla aupairer gör så, förutom typ Lena hahaha! jag sticker nog också i januari eller februari någongång, så vi kan ju ta samma flyg till kastrup! hahahaha.
puss lovie

Anonymous said...

Haha, roligt att ni 3 funtar på att alla åka till chicago där emilia är. Emma och jag funtar på att flytta till boston där marie är, för hon e den enda av oss som trivs till 100 procent.
Du ska inte stanna om du inte trivs, det går ju inte. Din tripp där, NY, Cali, Hawaii lät inte fel, kör på det du.
Kram