Saturday, November 8, 2008

En ganska så enkel lördag

Idag vaknade jag och kände mig mycket bättre! Familjen och jag åkte till ett Thomas & Friends event i Essex, där Sanna bor! Kände mig tvungen att följa med när de bjöd mig och det var faktiskt en bra sätt att komma den närmre. Vi åkte tåg med Thomas runt Essex, där fanns karuseller och lite sånt. Inget wow direkt, men barnen tyckte det var kul. Sov förresten i bilen både dit och hem även fast jag sovit i typ 10 timmar inatt.

Tyvärr träffade jag inte Sanna för när vi skulle äta lunch, bad mina hostparents mig att ringa henne och fråga om hon ville äta med oss, men då var lilla Sanna på väg till Old Saybrook för att dricka te med hennes au pair-granne, som det kan gå då!

Ikväll ska jag jobba. Föräldrarna ska ut och äta. Detta är faktiskt första kvällen och första lördagen jag någonsin jobbar sen jag kom hit. Det är jag faktiskt glad över. Finns många au pairer som jobbar varje helg.

Imorgon jobbar jag 2 h på förmiddan sen sticker jag och Raisa till NYC, som vid detta laget är en helgtradition som jag hoppas håller i sig!

Tror de nattar ungarna innan de sticker så jag ska väl bara lyssna efter konstiga ljud och vara uppmärksam på om det luktar bränt antar jag. Så min kväll består av inspelat Gossip Girl, tv-tittande, godis och chips hoppas jag! Åh hoppas de har chips..
Inte så kul inlägg, men kände mig tvungen att rapportera lite..

Det är faktiskt ett riktigt lok i form av Thomas! (och som ni kan se kan man ha t-shirt här om man inte är så frusen av sig som jag. Hur går det med kylan därhemma? hehe..)

Förresten tack mormor för brevet! Fick det igår, blev jätteglad! Ringer dig i veckan. Mamma hälsa henne det om hon inte läser detta.

Pusssseeeeeeeen

0 comments: