Monday, November 10, 2008

SUNDAY

Började min söndag med New York Times och chokladpannkakor. I tidningen var det en ganska stor artikel om att gamla tennisspelarn Lennart Bergelin dog i tisdags. Jobbade som sagt idag medan föräldrarna var iväg på en sak. När de kom hem stack jag direkt och hämtade upp Raisa och vi två stack vidare in till NY.


Finns inte så mycket att säga om dagen faktiskt! Synd är det, men man är väldigt van vid New York nu.. Har dock fokuserat för mycket på shopping, i fortsättningen ska jag ha olika mål med mina besök typ: idag ska jag strosa runt bland West Villages små gator och sitta på ett fik och läsa cosmo i 2 timmar eller idag ska jag gå runt på MoMa (Museum of Modern art) coh sen åka skrillor i Bryant Park. Jag är rätt klar med Broadway, Times Square, 5th avenue och området omkring med andra ord. Bra shopping men väldigt typiskt turistigt och ganska ytligt. Vill mer under ytan av New York, upptäcka saker som bara riktiga New York-bor känner till!

Men vi hade det trevlig jag och Raisa, trots att min röst sakta men säkert blev sämre och sämre. Varje, alltså verkligen varje gång jag blir förkyld avslutas det med en halvstum röst. Jag blir så hes att Raisa fick göra beställning åt mig på McDonalds, haha! Låter typ som en 13-årig pojke mitt i målbrottet. Inte nice.

Vi shoppade i alla fall och det är ju alltid himla kul. Shoppingen här är bäst och Forever 21 går inte att slå. Fast det blev lite på H&M också, hehe..


Många bilder blev det heller inte, tog typ 10 stycken! Men sånt äre!

Nu ska jag nog färga min ögonbryn, HEJDÅ!

0 comments: